וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר העולמי והירידה במחירי האנרגיה: זינוק של 30% ברווחיה של ענקית האנרגיה הרוסית גזפרום

סוכנויות הידיעות

22.10.2008 / 9:25

הרווח הנקי של ענקית האנרגיה הממשלתית הרוסית זינק במהלך הרבעון ל-10.1 מיליארד דולר

הרווח הנקי של ענקית האנרגיה הממשלתית זינק במהלך הרבעון ל-273 מיליארד רובל (10.1 מיליארד דולר), לעומת רווח של 210 מיליארד דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הכנסותיה של החברה זינקו ב-48% ל-903 מיליארד דולר והסתכמו ב-903 מיליארד רובל, לעומת 612 מיליארד רובל ברבעון המקביל ב-2007, לאחר שמחירי הגז הטבעי באירופה זינקו לרמת שיא במהלך הרבעון. תחזיות הכלכלנים היו כי רווחיה הרבעוניים של גזפרום יעלו ל-221 מיליארד רובל.



הוצאותיה התפעוליות של גזפרום זינקו גם הן ברבעון הראשון של שנת הכספים ב-34%, והסתכמו ב-537 מיליארד רובל. אנליסטים ציינו לאחר פרסום התוצאות כי גזפרום, שגורפת את מרבית רווחיה ממכירת גז למדינות אירופה, תיאלץ להפחית את הוצאותיה בצורה משמעותית בעקבות המשבר הכלכלי העולמי והנפילה החדה במחיר הנפט.



גזפרום מתכננת להוציא יותר מ-30 מיליארד דולר השנה על פרויקטים חדשים, על רקע ירידה בתפוקת הנפט בשדות במערב סיביר. בתחילת החודש פנתה גזפרום, יחד עם שלושת חברות הנפט הגדולות ברוסיה, לראש הממשלה ולדימיר פוטין וביקשה ממנו מימון לפרויקטים חדשים במידה שתזדקק להזרמת הון. שבועיים לפני כן אמר מנכ"ל החברה אלכסיי מילר כי מחנק האשראי לא ישפיע על החברה, אשר לדבריו לא נקלעה לקשיי מימון.



מניית גזפרום, השולטת ב-25% משוק הנפט באירופה, צנחה ב-70% מאז חודש מאי בעקבות הירידות החדות בבורסת מוסקווה והנפילה החדה במחירי הנפט והסחורות, שהובילה את המשקיעים לצאת ממגזר האנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully