וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי פילוסוף פורש מתפקידיו כיו"ר ומנכ"ל חיפה כימיקלים בעקבות השתלטות טראמפ על החברה

אורה קורן

22.10.2008 / 10:35

העברת השליטה התבצעה לאחר שטראמפ רכש את מניות בנו של גנגר בחברה (כ-8%), ללא ידיעתו של גנגר

השליטה בחיפה כימיקלים עברה באחרונה מידיו של אריה גנגר לשותפו בחברת RTI (טרנס רסורסס אינק) האמריקאית, ג'ולס טראמפ. TRI היא החברה האם של חיפה כימיקלים.



העברת השליטה התבצעה לאחר שטראמפ, שהחזיק 45% ב-TRI, רכש את מניות בנו של גנגר בחברה (כ-8%). הרכישה התבצעה ללא ידיעתו של גנגר, שצפוי לתבוע את טראמפ על השתלטות לא הוגנת תוך ניצול מצבו של בנו.



בשנים האחרונות הצעיד פילוסוף את החברה לשיא במכירות על רקע עליית מחירי הדשנים בעולם. החברה הכפילה את רווחיה ואלה מסתכמים בעשרות מיליוני דולרים בשנה. בנוסף, חובות החברה לבנקים, המתקרבים למיליארד שקל, נפרעים בשנה האחרונה כסדרם.



חיפה כימיקלים עוסקת בייצור דשנים לחקלאות, כימקלים לתעשיה וכימיקלים לתעשיית המזון. המוצר המוביל שלה הוא חנקת אשלגן, שחומר הגלם שלו נרכש מכימיקלים לישראל, שאף נחשבה בעבר מועמדת לרכוש את חיפה כימיקלים. לחברה שלושה מפעלים בארץ, באיזור חיפה ובמישור רותם בנגב. המפעל שעל גדות הקישון נחשב במשך שנים לאחד המזהמים הגדולים של הנחל, ובשנים האחרונות החלה החברה להשקיע סכומים ניכרים בצמצום הזיהום.



באחרונה הודיעה על כוונתה להקים תחנת כח במישור רותם בהשקעה של 250 מיליון דולר. פעילות החברה בעולם מתבצעת באמצעות עשרות חברות בנות העוסקות בעיקר בשיווק.



במחצית השניה של שנות התשעים נקלעה החברה לקשיים פיננסים. כניסתם של גבי פוליצר לתפקיד מנכ"ל החברה והתערבות פעילה יותר של היו"ר, אבי פילוסוף, סימנו את תחילת המיפנה. מסוף 2005 כיהן פילוסוף גם כמנכ"ל החברה.



למרות השיפור בהתנהלותה העסקית, חובות החברה לבנקים הגיעו כמעט למיליארד שקל, והחברה נזקקה מדי שנה לפריסה מחדש שלהם.



בשנה האחרונה, על רקע עליית מחירים בתחום הכימיקלים, השתפרו תוצאותיה העסקיות של חיפה כימיקלים והיא הגיעה להסדר חדש של פריסת חובותיה. לחברה חוב של כ-600 מיליון שקל לבנק הפועלים, אותו היא אמורה לסלק עד סוף 2009, וחוב של כ-300 מיליון שקל לבנק דיסקונט ולבנק לפיתוח התעשיה.



גנגר נחשב מקורבו של אריאל שרון. עד לפני כשנתיים החזיק גנגר גם בלומניס, יצרנית מיכשור לייזר לטיפולים קוסמטים. בתקופתו קיבל בנו את ניהול החברה. לומניס סבלה מהפסדים ובעקבות אי סדרים כספיים נמחקה מהמסחר בנאסד"ק. בשלהי 2006 נרכשה על ידי קבוצת משקיעים בראשות שלמה דברת, הראל בית און ועופר היי-טק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully