וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסט PwC: העיתונות המסורתית תמות בתוך חמש שנים

אשר שכטר

22.10.2008 / 10:42

מרסל פנז: כלי המדיה המסורתיים יפסיקו לצמוח תוך 5 שנים; עד אז ירשמו עיתוני הדפוס עלייה בהכנסות מפרסום

לדברי מרסל פנז, התחזיות על מותם של כלי המדיה המסורתיים היו מוקדמות, אם כי זמנם קצוב. "כלי המדיה המסורתיים עדיין לא מתו, ולא ימותו אלא בעוד חמש שנים", אמר פנז, שהוסיף כי "מאד חשוב להבין את הסיבות לכך. בני ה-50 ומעלה עוזרים להחזיק את כלי המדיה המסורתיים בחיים".



עד למותם של כלי המדיה הישנה, העריך פנז כי הכנסותיהם מפרסום יעלו בטווח הקצר, בעקבות ההתפתחות של שוקי התקשורת בשווקים המתעוררים. "בשווקים מתעוררים רבים עדיין יש מקום רב להתפתחות של כלי מדיה מסורתיים", אמר פנז.



פנז העריך כי שוק הפרסום המקוון יצמח בקצב מהיר פי 11 מזה של הפרסום בעיתונות הדפוס עד 2012, אך ציין כי גם בעוד חמש שנים יהיה השוק כעשירית בלבד מהפרסום בעיתונים.



הכנסות הפרסום של עיתוני העולם, אמר פנז, יגדלו ב-2.9% ל-136.8 מיליארד דולר עד 2012, כאשר הפרסום הדיגיטלי יהיה אחראי ל-43% מהצמיחה. הפרסום בדפוס צפוי לגדול ב-1.8% ל-123.3 מיליארד דולר עד 2012, בעוד שהפרסום הדיגיטלי צפוי לצמוח ב-19.3%, ל-13.4 מיליארד דולר, בחמש השנים הקרובות.

העיתונות המודפסת בארה"ב סובלת בשנים האחרונות מירידה חדה בהכנסות מפרסום ונאלצת לפטר אלפי עובדים, בעקבות המעבר הגובר של מפרסמים לאינטרנט. למרות בעיותיה של עיתונות הדפוס בארה"ב, ציין פנז כי במדינות אחרות ברחבי העולם - במיוחד במדינות מתפתחות כמו סין, בהן שיעור המשתמשים באינטרנט נמוך יותר - כלי המדיה המסורתיים עדיין משחקת תפקיד מרכזי.



דו"ח WAN, שפורסם בחודש שעבר, קבע כי תפוצת העיתונים העולמית עלתה ב-10% בחמש השנים האחרונות, על רקע עלייה של 2.36% בשנה האחרונה. לראשונה בהיסטוריה, עלה מספר העיתונים היומיים ברחבי העולם על 10,000, על רקע מכירות של 450 מיליון גיליונות ברחבי העולם מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully