וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס חושפת: החברה מחזיקה ב-ARS בשווי 200 מיליון דולר ועדיין אינה יודעת כמה תפסיד בגין ההשקעה

ניר צליק

22.10.2008 / 11:10

בנוסף, הוציאה החברה ברבעון השני כ-75 מיליון דולר על חקירת פרשת הענקת האופציות בחברה

החברה דיווחה גם כי היא אוחזת במזומנים, שווי מזומן והשקעות לטווח קצר בהיקף של 1.5 מיליארד דולר. בנוסף, דיווחה החברה כי הוציאה כ-75 מיליון דולר על חקירת פרשת הבקדייטינג של האופציות ועל עלויות הקשורות לעריכה מחודשת של דו"חות החברה, על ידי ועדה מיוחדת של דירקטוריון החברה.



Auction Rate Securities הוא סוג של איגרת חוב שמונפקת לטווח ארוך של 40-10 שנה על ידי חברות, רשויות מקומיות, מוסדות וחברות כרטיסי אשראי, אך הריבית עליו משתנה ונקבעת במכרז מדי שבוע, שבועיים, חודש או חמישה שבועות.



ה-ARS מספק נזילות לחברות שמאגחות תזרימי מזומנים, למשל מעסקות בכרטיסי אשראי, הלוואות דיור לסטודנטים ותשלומים לרשויות מקומיות, ומדורגות בדירוגים גבוהים של AAA.



לכאורה, מדובר במכשיר פיננסי לטווח ארוך, אך הטווח לפידיון שלו נקבע על פי התדירות שבה נקבעת הריבית עליו. מנגנון קביעת הריבית מאפשר למחזיקים באיגרת ולמעוניינים לרכוש אותה למסור את הריבית שהם דורשים על האיגרת. אם הריבית שהציעו נמוכה או שווה לריבית הסגירה של המכרז, הם ירכשו את האיגרת או ימשיכו להחזיק בה, ואם הריבית שהציעו גבוהה מריבית המכרז, לא תתקבל הצעתם והם ימכרו את האיגרת בערכה הנקוב לזוכים במכרז.



המכשיר הפיננסי, שפותח בסוף שנות ה-80, נהנה מנזילות גבוהה, אך בקיץ 2007 בוטלו מכרזי ריבית משום שהיקף הביקושים היה נמוך משמעותית מהכמות שהוצעה ומשום שלמנפיק ה-ARS ולבנקאי שהיה המתווך בהנפקה לא היתה התחייבות פורמלית לעשות שוק במכשיר.



מספר חברות ישראליות מחזיקות באג"ח מסוג זה, ביניהן ניתן למנות את ריטליקס שבסוף 2007 השקיעה כמיליון דולר ב-ARS, ובדו"חות הרבעון השני שהתפרסמו ביולי נכתב כי שווי השוק ההוגן של ההשקעה עומד כעת על כ-800 אלף דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully