וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד יוזמת: תוכנית חירום כלל-אסיאתית בסך 350 מיליארד דולר להגנה על המערכת הפיננסית

סוכנויות הידיעות

22.10.2008 / 11:16

במסגרת ההצעה התאילנדית, מדינות אסיה יקימו קרן שתרכוש מניות בנקים ואג"ח ותממן פרויקטי תשתיות

לפי ההצעה התאילנדית, מדינות דרום-מזרח אסיה, בנוסף ליפאן, סין ודרום קוריאה, יקימו קרן בסך 350 מיליארד דולר - כ-10% מיתרות המט"ח שלהן. 150 מיליארד דולר יישמרו למקרה הצורך בעוד ש-200 מיליארד דולר ישמשו את המדינות כדי לרכוש מניות בנקים ואג"ח בעייתיות שרכשו או הנפיקו וכדי לממן פרויקטי תשתיות.



תאילנד מחזיקה כיום בהנהגת ארגון מדינות דרום מזרח אסיה (ASEAN), בו חברות גם אינדונזיה וסינגפור. הצעתה מגיעה על רקע ניסיונותיה של ממשלות אסיה לנסח תגובה משותפת למשבר הפיננסי הגלובלי מחשש לערעור יציבותה של כלכלת היבשת. בחודש האחרון הורידו בנקים מרכזיים ברחבי היבשת את הריבית וערבו לפקדונות הבנקים, במטרה לחדש את אמון המשקיעים בשווקים.



"הגיע הזמן שמדינות אסיה יהפכו את המשבר במגזר הפיננסי להזדמנות עבור הכלכלה הריאלית. ביחד, מדינות אסיה יוכלו למצוא דרכים ואמצעים לתאם וליישם את המדיניות הנכונה לשמירה על קצב הצמיחה", אמר אולרן.



נשיאת הפיליפינים, גלוריה ארויו, הציעה בשבוע שעבר תוכנית חירום משלה, לפיה ממשלות אסיה יקימו גוף שילווה כספים למוסדות פיננסיים אשר סובלים מקשיי נזילות וירכוש מהם את נכסיהם המסוכנים. מדינות ASEAN, יפאן, סין ודרום קוריאה כבר הסכימו לאחרונה ליצור קרן בסך 80 מיליארד דולר, שתשמש להגנה על המטבעות המקומיים מפני נפילה בערכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully