וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודי היוצרים: "הרשות השנייה 'מכבסת' את תוצאות הזכייניות ב-2007"

אופיר בר-זהר

22.10.2008 / 13:07

האגודים: העיכוב בפרסום הדו"חות - בשל פער של כ-60 מ' ש' בין ההשקעה בפועל של הזכייניות לבין מחויבותן

לטענת אגודי היוצרים, העיכוב בפרסום הדו"ח נובע מכך שחוסרי ההשקעה (ההפרש בין הסכום אותו מחויבות הזכייניות להשקיע, לעומת זה שהושקע בפועל) של זכייני ערוץ 2 עומדים על למעלה מ-60 מיליון שקל ב-2007, וכי ברשות מתקשים להתמודד עם הדברים. לדעתם של היוצרים, העניין חמור אף יותר לאור התנגדותה של הרשות להסכמים שחתמו היוצרים עם הזכייניות אשר מסדירים את ההשקעה בתוכן - הסכמים שהרשות לא מעוניינת להכיר בהם כפתרון למצב.



היוצרים טוענים עוד כי בדו"ח 2006 "כיבסה" הרשות חובות בתואנות שונות, בשל תוכן המוגדר כסוגה עילית של הזכיינים - בסך של יותר מ-35 מיליון שקל. "ייתכן כי המכבסה עדיין עובדת על שנת 2007", מאשימים היוצרים. הם טוענים כי "כל בר דעת מבין שתמונת המצב של 2008 ידועה כבר עכשיו, וברוח הימים הללו, אפשר לומר כי מדובר במפולת של ממש בכל הקשור להשקעת הזכיינים בסוגה עילית".



במכתב שנשלח לרשות, טוענים הארגונים כי "מעבר למשמעות הציבורית הבעייתית שבאי פרסום הדו"ח ל-2007 בפני הציבור כאשר אנו עומדים בסופה של 2008, אנו תמהים מדוע פנייתנו הקודמת לא זכתה לכל מענה - ומדוע טרם הועבר אלינו הדו"ח האמור. אנו פונים אליכם בשנית בבקשה לקבל לאלתר את דו"ח הרשות השנייה ל-2007 - ובכללו את מלוא הנתונים ביחס לכל ההפקות המקומיות לסוגיהן, אשר שודרו בפועל ב-2007 במסגרת שידורי זכייני ערוצים 2 ו-10". על המכתב חתומים יו"ר אגוד הבמאים, רני בלייר; יו"ר אגוד התסריטאים, ליאורה למינצקי; יו"ר אק"ט, אבירם לוי; יו"ר אגוד המפיקים, חיים שריר; מרכז עמותת שח"ם, יורם חטב; ויו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, אבישי כפיר.



מהרשות השנייה טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully