וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי ברוסיה מחריף: שליש מאג"ח החברות עשויות להגיע לחדלות פירעון

סוכנויות הידיעות

22.10.2008 / 13:29

בנק אוף מוסקווה: מאז אוגוסט כמעט ולא הונפקו אג"ח חברות ברוסיה; החברות לא מצליחות לגייס הון

דניס גאווסקי, ראש חטיבת שוקי ההון בבנק הרוסי, אמר בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג כי שליש מאג"ח החברות הנקובות ברובל "נמצאות בסכנה חמורה של חדלות פירעון", במיוחד במגזר הקמעונות. חברות ברוסיה הנפיקו אג"ח בסך 406 מיליארד רובל (15.2 מיליארד דולר) מאז תחילת השנה.



ממשלת רוסיה התחייבה עד כה לספק מימון חירום בסך 200 מיליארד דולר לחברות ובנקים ברוסיה שייקלעו לקשיי נזילות בעקבות משבר האשראי העולמי. יועצו הכלכלי הבכיר של הנשיא דמיטרי מדוודב, ארקדי דבורקוביץ', אמר היום כי הממשלה תגביר את הסיוע למגזרי הקמעונות, הבנייה והחקלאות הנאבקים בקשיי מימון.



גאווסקי הוסיף כי מאז אוגוסט, אז נכנסה רוסיה לסכסוך מזוין עם גאורגיה, כמעט שלא הונפקו אג"ח חדשות במדינה על רקע בריחת ההון הזר מרוסיה. "המשקיעים הבינלאומיים בורחים והבנקים חושבים רק על עצמם, לכן אין מי שיקנה אג"ח מהחברות הרוסיות. הנפקות חדשות לא מוכרזות, כך שבעוד ששה חודשים כבר לא יהיה לנו שוק", אמר גאווסקי.



הריבית הבין בנקאית ברוסיה זינקה לשיא של 21% בשבוע שעבר, ועומדת כעת על 7.67%. מאז מאי, נחתך שווי שוק המניות הרוסי ב-75% על רקע המשבר הפיננסי החמור ביותר שידעה המדינה מאז 98' - נפילה של יותר מ-50% במחירי הנפט בעולם, והמחנק בשוק האשראי הגלובלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully