וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך של בעלי השליטה לנצל את הירידות בשווקים: מושכים דיווידנדים כדי לחסוך במס

יובל מעוז

22.10.2008 / 14:32

עו"ד ענת טנא: החוק מאפשר לבעלי חברות לקזז את ההפסדים בניירות ערך במשיכת הדיווידנד



הירידות בשווקים במשבר הנוכחי מכות בכל המשקיעים בשוק, וביניהם גם בבעלי החברות במשק. אך להבדיל מהמשקיעים הקטנים שסופגים את ההפסדים, יכולים בעלי החברות הציבוריות בשוק, המחזיקים לרוב את אחזקותיהן בחברות באמצעות חברות פרטיות, ליהנות במקצת מהירידות, במשיכת דיווידנדים, שהמס עליהם יקוזז מההפסדים בניירות ערך.



עו"ד ענת טנא, שותפה מנהלת במשרד אלתר עורכי דין, מספרת כי בעלי חברות מתעניינים יותר ויותר בעת האחרונה באפשרות למשיכת דיווידנדים תוך קיזוז תשלום המס עליהם, באמצעות ההפסדים מניירות ערך. החוק המאפשר את הקיזוז במס נחקק עוד ב-2006, אך כעת, עם הירידות בשווקים, יותר בעלי חברות מתעניינים באפשרות להקטין את נטל המס.



"בעלי עסקים מושכים בדרך כלל משכורות. כעת, בעקבות מצב השווקים וההפסדים בניירות ערך, יש אפשרות לקזז את ההפסדים מדיווידנדים בחברות פרטיות. בעלי החברות משאירים בחברה את הרווחים, משלמים עליהם מס של 25%, במקום לשלם מס של 47% על משכורת, ומושכים כסף כדיווידנד – עליו הם לא משלמים מס, כי הוא מקוזז מההפסדים בניירות ערך", אומרת טנא. ההפסד על ניירות הוא בעת מימוש של ניירות ערך.



טנא מציינת כי ההתעניינות בנושא גוברת ואף מזהירה כי הדבר עשוי להפחית את שיעור גביית המסים בשנה הקרובה. "בעלי החברות רגילים לחיות ברמה מסוימת, וכעת יש להם דרך לשמור על רמת ההכנסה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully