וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדדים בוול סטריט מתרסקים ביותר מ-3%

שמואל שוסטר

22.10.2008 / 20:46

הבורסה בניו יורק ממשיכה לרדת. הדאו ג'ונס מאבד 3.9% והנאסד"ק נופל ב-2.8%. מדד S&P 500 יורד ב-4.3%

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים חדות על רקע דו"חות מאכזבים, דיווחים על גל פיטורים גדול וחשש ממיתון חריף מהצפוי.נאסד"ק נחלש ב-2.8% לרמה של 1,648 נקודות, דאו ג’ונס מאבד 3.8% לרמה של 8,689 נקודות ומדד S&P 500 יורד ב-4.3% לרמה של 914 נקודות. בשוק הסולידי נרשמות עליות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן יורדת ב-0.077% לרמה של 3.626%.

גורמים בשוק העריכו היום כי גל נוסף של הפסדים מניירות ערך מגובי משכנתאות (CDO) עלול להגיע לטריליון דולר. הערכתם מבוססת על ההפסדים שנגרמו למשקיעים מנפילתם של ליהמן ברדרס ובנקים באיסלנד, והורדת דירוג של CDO רבים. ההפסדים בקרב בנקים, חברות ביטוח וחברות ניהול נכסים עלולים להוביל לגל נוסף של מחיקות ערך של ניירות ערך רעילים אלה. עד כה, נמחקו משוויים של ניירות אלה 660 מיליארד דולר, רובם כתוצאה מנפילה בשוק משכנתאות הסאבפריים.

תת שר האוצר האמריקאי, דיוויד מקורמיק, אמר היום כי כלכלת ארה"ב מסוגלת להתאושש בסוף השנה הבאה, לאחר מספר רבעונים "תובעניים". מקורמיק, השוהה בהונג קונג, טען כי כלכלת ארה"ב חזקה למרות הקשיים שהעמידה בפניה המערבולת במגזר הפיננסי. תת שר האוצר ציין כי שוקי ההון הגיבו באופן חיובי לפעולות שננקטו בידי ממשלות ברחבי העולם בתקופה האחרונה, אך הוסיף כי יש עדיין הרבה מה לעשות. "שם המשחק הוא להחזיר את הביטחון לשווקים", אמר.

פיטורים ודו"חות

ענקית הפיננסים סיטי (-4.09% , 13.6) (לשעבר סיטיגרופ), שבמחצית הראשונה של השנה נאלצה לקצץ יותר משרות מאשר כל חברת פיננסים אחרת, צפויה לפטר 10% מצוות עובדיה בחטיבת בנקאות ההשקעות שלה ביפאן. ניקו סיטיגרופ, הממוקמת בטוקיו, החלה לקצץ 160 מתוך 1,600 העובדים שלה בשבוע שעבר. סיטי הודיעה בנוסף, כי תקצץ משרות בחטיבות הסחר במניות והסחר באג"ח.

בנק וואקוביה (סימול WB), שהסכים להירכש בחודש שעבר על ידי וולס פארגו, דיווח היום על הפסד של 24 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2008 - הפסד רבעוני שלישי ברציפות - בעקבות חשיפתו לשוק המשכנתאות בארה"ב ומשבר האשראי העולמי, ועל רקע הפרשה חד פעמית בסך 18 מיליארד דולר. ההפסד של וואקוביה ברבעון השלישי הסתכם ב-23.9 מיליארד דולר או 11.09 דולר למניה לעומת רווח של 1.7 מיליארד דולר או 90 סנט למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. ללא הוצאות חד פעמיות, בהן הפרשה בסך 18.7 מיליארד דולר, רשם וואקוביה הפסד רבעוני של 4.8 מיליארד דולר או 2.23 דולרים למניה - מתחת לתחזיות האנליסטים להפסד של 2 סנט למניה.

אפל (6.1% , 97.07), ענקית מוצרי האלקטרוניקה האמריקאית, דיווחה אמש לאחר סיום המסחר על זינוק של 26% ברווחיה הרבעוניים, הודות למכירות מוגברות של הדגם החדש של מכשיר הטלפון הסלולרי iPhone. עם זאת, סיפקה החברה תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי. אפל רשמה ברבעון הכספים הרביעי שלה, אשר הסתיים בסוף ספטמבר, רווח של 1.14 מיליארד דולר או 1.26 דולר למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 1.11 דולר למניה. מכירות החברה צמחו ב-27% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-7.9 מיליארד דולר - פחות מתחזית האנליסטים להכנסות של 8.05 מיליארד דולר. אפל עצמה העריכה ביולי כי תרשום ברבעון רווח של דולר למניה על מכירות של 7.8 מיליארד דולר.

יאהו (4.23% , 12.58), דיווחה לאחר סיום המסחר אתמול על נפילה של 64% ברווחיה ברבעון השלישי, ועל כוונתה לפטר כ-10% מכוח העבודה העולמי שלה (כ-1,400 עובדים) בחודשיים הקרובים. החברה רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח נקי של 54.3 מיליון דולר או 4 סנט למניה לעומת רווח נקי של 151.3 מיליון דולר או 11 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה יאהו רווח של 9 סנט למניה לעומת רווח של 11 סנט למניה ברבעון המקביל. תוצאות החברה בשורה זו עלו בסנט אחד על תחזיות האנליסטים. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-1.79 מיליארד דולר, צמיחה אפסית לעומת הכנסות של 1.78 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. בניכוי תשלומים לאתרים אחרים, הסתכמו הכנסות יאהו ברבעון ב-1.33 מיליארד דולר, גידול של 4% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ופחות מתחזית האנליסטים למכירות של 1.37 מיליארד דולר.

סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית השבבים השנייה בגודלה בעולם, חזרה בה מהצעת רכש בשווי 5.85 מיליארד דולר עבור יצרנית כרטיסי הפלאש סנדיסק (סימול SNDK) שהוקמה על ידי הישראלי אלי הררי. סמסונג הסבירה כי ההפסדים בחברה האמריקאית עלולים לגדול בשל הצפת השוק בשבבים, אשר מאלצת את החברות להוריד מחירים. בעקבות ההודעה קורסת מניית סנדיסק ב-32%.

קומברס (-2.53% , 7.31), המתמחה בשירותי ערך מוסף לחברות סלולר, דיווחה היום כי היא מחזיקה באיגרות חוב מסוג ARS (איגרת חוב מגובה בחבילת הלוואות, שהונפקה בידי בנקי השקעות והריבית עליהן נקבעת מדי חודש במכרז) בשווי 200 מיליון דולר, ועדיין אינה יודעת כמה תפסיד בגין השקעה זו; כך חשפה החברה במסמך שהוגש לרשות לני"ע בארה"ב. בנוסף, דיווחה החברה כי הוציאה כ-75 מיליון דולר בשנה שהסתיימה ב-31 ביולי על חקירת פרשת הבקדייטינג של האופציות ועל עלויות הקשורות לעריכה מחודשת של דו"חות החברה, על ידי ועדה מיוחדת של דירקטוריון החברה.

אלביט מערכות (0.2% , 45.32) זכתה במספר חוזים לאספקת מערכות תקשורת צבאיות ללקוחות באירופה, בדרום אמריקה ובאסיה, בהיקף מצטבר של 100 מיליון דולר. המערכות יסופקו עד סוף 2009 לשלושה צבאות שונים. החוזים שנחתמו הם ללקוחות נפרדים: החוזה עבור הלקוח בדרום אמריקה נאמד ב-50 מיליון דולר; החוזה ללקוח באסיה ב-38 מיליון דולר; והחוזה ללקוח במדינה האירופית ב-10 מיליון דולר.

בלופניקס (-8.67% , 3.16), המתמחה במודרניזציה של מערכות מחשוב מיושנות, חתמה על חידוש חוזה שותפות עם ספקית פתרונות גלובלית לענף הבנקאות בשווי 6 מיליון דולר שיתפרשו על פני שנתיים. כחלק מההסכם, בלופניקס תשתתף בפיתוח פלטפורמת בנקאות שמסוגל לעבוד על מספר ארכיטקטורות שונות וסוגי חומרה ותוכנה שונים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully