וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית על המשכנתאות עלתה ב-1% בחודש וחצי

בעקבות המשבר: ההחזר החודשי על משכנתא של 500 אלף שקל התייקר ב-116 ש'. אחוז המימון הממוצע של הבנקים לנוטלי משכנתאות ירד ב-4%


הריבית על המשכנתאות עלתה בקרוב ל-1% בחודש וחצי האחרונים, מאז התגברות המשבר הפיננסי העולמי, כך שהריבית הממוצעת ל-25 שנה עומדת כעת על 5.3% וצמודה למדד. זאת, בניגוד ללפני כחודש אז הריבית הממוצעת באותו המסלול עמדה על 4.5%, כך עולה מבדיקה שערכו בחברת AMG משכנתאות.

לדברי מנכ"ל החברה עמית קמינסקי, "המרווח בהלוואות פריים צמודות עומד על כעת על מינוס 0.7% - התייקרות של כ-0.25% בתוך מספר חודשים. ההחזר על משכנתא ממוצעת של חצי מיליון שקל ל-25 שנה התייקר ב-116 שקל לחודש - ובסך הכל כ-34,800 לכל תקופת המשכנתא".

עוד מציינים ב-AMG, כי אחוז המימון הממוצע של הבנקים לנוטלי משכנתאות ירד ב-4% - מ-62% ל-58% מימון בממוצע. זאת, לעומת מה שהיה נהוג לפני חודשיים-שלושה, כלומר על דירה ששווייה מיליון שקל, ייאלץ הרוכש להשיג הון עצמי נוסף של כ-40 אלף שקל נוספים לעומת העבר.

עוד ציין קמינסקי, כי "בשל מחנק האשראי שבחודש האחרון מורגש גם בארץ, ובשל אי הוודאות אליה אנו צועדים, הבנקים גובים פרמיית סיכון אי ודאות של 0.4%-0.25%, דבר שהביא לעלייה חדה בריביות על המשכנתאות. גם אורך חיי המשכנאות השתנה, כך שהתקופה הממוצעת של המשכנתאות התארכה ב-3.5 שנים, עקב ההתייקרות של הריביות ועל מנת שלא להעלות את הסכום של ההחזר החודשי למשפחה".

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully