וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות: הריבית המוניטרית לחודש נובמבר תרד בשיעור של 0.25%-0.5%

TheMarker

22.10.2008 / 15:40

כדי להדגיש את מחויבותו של הבנק לספק את התנאים הדרושים עידוד הצמיחה במשק ועל רקע הירידה המסתמנת בלחצים האינפלציוניים



ב-7 לאוקטובר החליט בנק ישראל, בצעד יוצא מן הכלל ולקצץ בגובה הריבית, שלא במועד המפגש המתוכנן. להערכת כלכלני בית ההשקעות מיטב, שימשה התנודתיות החדה בשווקים - טריגר להפחתה. התנודתיות בשווקים הישראלים נבעה מחששות לגבי פשיטות רגל נוספות של גופים פיננסיים באירופה, בארה"ב וגם ממההערכות כי החולשה הכלכלית העולמית המעמיקה תפגע במשק הישראלי.



בדיוני הריבית עמדו שיקולים שונים שנעו בין המלצה רוב להפחית את הריבית ב-0.5%, בטענה שהלחצים האינפלציוניים במשק צפויים להיחלש על רקע הירידה במחירי הסחורות והצפי להאטה במשק. המלצת מיעוט אחת שלא להפחית את הריבית, והמלצת מיעוט נוספת להפחית את הריבית באחוז שלם כדי לשלוח מסר לשווקים שבנק ישראל יעשה את כל הנדרש בכדי לספק יציבות פיננסית.



להערכת כלכלני בית ההשקעות מיטב, מטרתה של ההפחתה הייתה בראש ובראשונה להתמודד עם הסערה הפיננסית בעולם ובישראל ולאותת למשקיעים כי בנק ישראל קשוב בכל העת למתרחש בהם. יחד עם זאת, אין ספק כי הפחתה זו מספקת גם תמיכה לפעילות הכלכלית, כאשר הצפי לשנת 2009 הולך ומחמיר.



במיטב צופים כי גם ב-27.10 תאריך פרסום הריבית המוניטרית לחודש נובמבר יפחית בנק ישראל את הריבית בשיעור של 25 נקודות בסיס (0.25%). זאת, כדי להדגיש את מחויבותו של הבנק לספק את התנאים הדרושים עידוד הצמיחה במשק. הרחבה מוניטרית זו, מתאפשרת במיוחד על רקע הירידה המסתמנת בלחצים האינפלציוניים, ובעקבות ההוזלה המתמשכת במחירי הסחורות בעולם.



כלכלני בית ההשקעות אי.בי.אי סבורים כי הריבית המוניטרית לחודש נובמבר תרד ב-50 נקודות בסיס (0.5%). כיוון שהירידה הצפויה ברמת האינפלציה החל מהמדד הקרוב, והסיכונים לצמיחת המשק ולתעסוקה - מחייבים זאת.



החלטת הריבית צפויה להתקבל ביום ב', ה-27 לחודש אוקטובר, בשעה 18:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully