וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 60 שנה: פפסיקו בוחנת מחדש את שיתוף הפעולה הפרסומי עם BBDO

שמרית סלע

22.10.2008 / 17:00

עדיין לא ידוע מה יעלה בגורל תקציב הפרסום של המותג בישראל

בעוד שמאז ומתמיד הייתה זו קוקה קולה יריבתה הראשית של פפסיקו ומותג הפפסי שלה, כיום נראה כי הכלכלה האמריקאית עצמה מציבה עבור החברה משוכה לא פשוטה. ההאטה הכלכלית והמיתון בארה"ב הביאו לקיטון של כ-3.5% במכירות קטגוריית המשקאות הקלים בצפון אמריקה. לאור זאת, מקדמת בימים אלו פפסיקו תוכנית הנקראת "יצרנות לצמיחה" במסגרתה ייסגרו בחברה כ-3,300 משרות ו-6 מפעלים בארה"ב. המהלך כולל בחינה מחדש של הפעילות הפרסומית של החברה.



עולם המשקאות הקלים של פפסיקו הזדקק בשנים האחרונות לרענון מותגי. זאת לאור העובדה כי גם ב- 2006 רשמה פפסי עליות קלות של כ-0.5% בלבד במכירותיה בצפון אמריקה, ושל כ-7% ברחבי העולם. המהלך כלל "אוברול" שיווקי שלם, שכלל את חידוש הלוגו ונראות המוצר פפסי. באסטרטגיה השיווקית של החברה הושקעו במשך שלוש השנים האחרונות לא פחות מ-1.2 ביליון דולר. מי שהובילו את המהלך היו חברת העיצוב ארנל גרופ ו-BBDO.



כעת קיים בקרב פפסיקו הצורך ב"מחשבה קריאטיבית חדשה", זאת כאמור לאור הקיטון במכירות. נראה כי ההבנה בקרב החברה היא כי בעיתות משבר כלכלי בוחנים מחדש הצרכנים את דפוסי הצריכה שלהם - מצב המצריך מהחברה "להציג עצמה מחדש" על מנת שלא לאבד נתחי שוק. הרעיון המרכזי הוא ההתקרבות לצרכן והדגשת היתרונות שבמוצר, ופחות "פמפום" מסרים תדמיתיים גרנדיוזיים.



המותג פפסי נכנס לישראל בשנת 1991, כאשר חברת טמפו רכשה את הזיכיון לייצור ושיווק המשקאות הקלים של חברת הענק העולמית פפסי. עדיין לא ידוע מה יעלה בגורל תקציב הפרסום של המותג בישראל שמטופל בארץ מאז כניסתו לשוק הישראלי במשרד הפרסום גיתם BBDO. במידה ויבשילו המגעים בין פפסיקו לTBWA העולמית לכדי התקשרות, ואם תנקוט פפסיקו בגישה קפדנית בנוגע לחפיפה בטיפול פעילות הפרסום בארץ ובחו"ל - יעבור ככל הנראה התקציב למשרד הפרסום הישראלי יהושוע TBWA.



מתחילת 2008 עמד תקציב הפרסום של מותגי פפסי בישראל על כ-3.5 מיליון שקל. בשנת 1991 רכשה טמפו את הזיכיון לייצור ושיווק המשקאות הקלים של חברת הענק העולמית "פפסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully