וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור תיסופו של היואן - צפי לירידה בביקוש למוצרים סינים

TheMarker

22.10.2008 / 17:33

גורם נוסף לפי הוא פיחות משמעותי בפעילות המסחר הבינלאומי



נתוני הסחר הבינלאומי לחודש ספטמבר סימנו המשך ביקושים חזקים למוצרים סיניים בחו"ל עם רמה ממוצעת של 20% בשנה האחרונה, עם זאת להערכת האנליסט אריה טל מבית ההשקעות ספרינט נראה כי בחודשים הבאים תחול ירידה בביקוש למוצרים סינים על רקע פיחות משמעותי בפעילות המסחר הבינלאומי ותיסופו של היואן.



הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של סין פרסמה השבוע מספר נתוני מאקרו מעורבים שהבולט ביניהם היה שיעור התוצר שירד לרמה של 9% מרמה של 10.1%. נתון משקף את החשש כי גם הכלכלה הסינית תתמתן בעקבות המשבר הנוכחי, אולם להערכת טל גם עתה אנו סבורים כי הירידה בפעילות הכלכלית תהיה קלה.



ביחס לכלכלות רבות בעולם צופה טל כי פעילות הייצוא של סין תתכווץ בחודשים הבאים, אולם הביקושים המקומיים החזקים יחד עם תוכניות כלכליות בהובלת הממשלה והבנק המרכזי צפויים להבטיח נחיתה רכה.



למרות שנתוני הסחר הבינלאומי לחודש ספטמבר המשיכו להעיד על המשך ביקושים חזקים למוצרים סיניים בחו"ל עם רמה ממוצעת של 20% בשנה האחרונה, סבורים בספרינט כי בחודשים הבאים תחול ירידה על רקע הירידה המשמעותית בפעילות המסחר הבינלאומי ותיסופו של היואן.



למרות זאת, הביקושים המקומיים צפויים להישאר חזקים ולהוות תמיכה לכלכלת סין. למרות המשבר הגלובאלי, הצרכנים הסינים נותרו גמישים והסקטור העסקי נמצא במצב טוב. בנוסף, החל הבנק המרכזי בסין לנקוט בצעדים מוניטאריים רחבים, לאחר שהוריד ריביות במשק והגדיל את היצע הכסף, ובספרינט צופים צעדים נוספים בכיוון זה.



היקף ההוצאות של ממשלת סין לצורך פיתוח תשתיות ובנייה נותר גבוה, ומשאבים רבים מוקצים לפיתוח אזורים כפריים ופחות מפותחים. לפני כשנתיים פרסמה ממשלת סין את תוכנית החומש ה-11 שלה לשנים 2006 ועד 2010.



התוכנית מפרטת את היעדים הכלכליים ואת התוכניות להרחבת התשתיות הבסיסיות של המדינה, תוך התמקדות בפיתוח תשתיות תחבורה: פסי רכבת, נמלי תעופה וכבישים ראשיים ומהירים.



לסיכום, הוצאות הממשלה והביקושים המקומיים יהוו מנועי צמיחה עיקריים לסין גם בסביבה כלכלית-גלובאלית מקרטעת. בספרינט מדגישים כי כלכלת סין תאט בשנתיים הקרובות, ולא תציג נתוני צמיחה גבוהים בשיעורים העולים על 10% כפי שהציגה בשנים 2006-2007, אך גם צמיחה שנתית של 9% ואף 8% היא גבוהה מאד באופן יחסי ועשויה לתרום רבות לכלכלה הגלובאלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully