וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע שנות מאסר בפועל לעורך דין נתנייתי שמעל ביותר מ-2 מיליון שקל

עמית בן-ארויה

22.10.2008 / 17:52

שיטת הפעולה של לאור היתה ערבוב כספי נאמנות של לקוחות עם חשבונותיו העסקיים



ארבע שנות מאסר בפועל, שנה מאסר על תנאי לשלוש שנים, קנס בסך 10,000 שקל ופיצוי למתלוננים בסך 220 אלף שקל שקל - אלה העונשים שנגזרו היום על עו"ד אבישי לאור שמעל בכספי נאמנות של לקוחותיו. שיטת הפעולה של לאור במשרדו בנתניה היתה פשוטה: ערבוב כספי נאמנות של לקוחות תמימים שהאמינו שהוא שומר על כספם בחשבונות שונים והוצאות לצרכיו העסקיים.



כך למשל לאור קיבל כנאמנות 123 אלף שקל ממנהל עיזבון, אך הפקיד בחשבונו בערבובייה עם כספים אחרים ולא בפק"ם, כמוסכם. הכספים, כך עולה, נבלעו במינוס בו היה שרוי באותה עת. בסך הכל גנב לאור יותר מ-2 מיליון שקל. ב-2002 נמלט הנאשם מהארץ. הוא נעצר בקנדה שלוש שנים לאחר מכן לאחר שהוצא נגדו צו של האינטרפול. משפטו החל ב-2006 והוא הורשע בעבירות של גניבה בידי מורשה, שימוש במסמך מזויף וזוכה מעבירת זיוף.



"מדובר בדרך פעולה שיטתית כלפי מתלוננים שונים ולאורך תקופה לא קצרה", פסקה השופטת רות לורך. לדבריה, לאור השתמש במסמכים מזויפים לרשום שיעבודים, ואף אמר ללקוחות שבית משפט לא מתיר לו לשחרר כספים ככונס נכסים. עד כה אף סכום לא הושב מהגניבה.



השופטת ביקרה את אופן התנהלותו במשטרה ובבית המשפט: במשטרה שתק ובמהלך המשפט כבש את גרסתו עד פרשת ההגנה. "לצד היותו אינטליגנטי ונבון, לא הותיר בי רושם חיובי. עדותו היתה פתלתלה, התנהגותו מתחכמת וערמומית, כשהוא מטיל אחריות על אחרים", ציינה.



לקולא הדגישה השופטת את עברו הנקי, התנדבותו בסיוע משפטי בויצו וכיועץ משפטי בהתנדבות של איגוד השחמט. היא אף התרשמה במעט מכך שהנאשם כלל בצוואתו את המתלוננים שזכאים להחזר כספם. "התנהגותו מערערת את אמון הציבור בעורכי הדין, מחייבת הוקעה והבעת שאט נפש על ידי ענישה חמורה. עונש קל מידי עלול להחטיא את מטרתו ולא ירתיע עבריינים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully