וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשרת היישוב תובעת את עיריית ירושלים בסך של 103 מיליון שקלים

רנית נחום-הלוי

22.10.2008 / 17:53

לטענת הכשרת הישוב העירייה אינה תומכת בתב"ע החדשה ופועלת לטרפד את אישורה

מדובר בהסכם שנחתם בין הכשרת היישוב והחברה הבת ענייני מידות לבין העירייה, לגבי מתחם "בור שיבר", שבבעלות החברה בצומת הרחובות בן-יהודה והמלך ג'ורג' - הנקודה המרכזית ביותר בירושלים. בצמוד למתחם זה מחזיקה החברה, עם חברת קו-אופ, בניין גדל מידות בן 4 קומות בשטח של כ-4,000 מ"ר.



על פי תוכנית בניין עיר (תב"ע) משנת 91', על מנת לפתח את השטח, היה על הכשרת היישוב להעביר על שם העירייה את כל השטחים הציבוריים השייכים לה, תמורת אישורי בנייה בגודל של 200 אחוז. באזור הציבורי המוגדר כ"בור שיבר" תכננה העירייה חניון. תוכנית זו לא מומשה, ובשנת 90' נפתחו מגעים בין העירייה לבין החברה, במגמה לפתח את המקום, כאשר הכוונה הייתה לשלב את בניית החניון הציבורי התת-קרקעי יחד עם שטחי מסחר, מגורים ומשרדים. לצורך כך, הגישה החברה תוכנית בניין עיר חדשה להקמת שני מגדלים בני 15-30 קומות לייעוד מסחרי, למשרדים ולמגורים.



על-פי ההסכם, לחברה ניתנה זכות קדימה לפיתוח הקרקע, לפני שהעירייה תבצע מכרז תכנון במקום, תמורת תשלום לרכישת זכויות הקרקע בחזרה, בסך כ-13 מיליון דולר. הסכם זה אושר על ידי משרד הפנים וניתן לו תוקף פסק דין של בית המשפט העליון בשנת 2000. לטענת הכשרת הישוב, החברה הגישה את התב"ע בתיאום עם הצוות המקצועי של העירייה, אך נכון להיום נראה כי העירייה אינה תומכת בתב"ע החדשה, אינה פועלת לאישורה בוועדה המקומית והמחוזית ואף פועלת לטרפד את אישורה.



עוד מציינת החברה, כי סכום התביעה אינו כולל הפסד יזמי. ביחס אליו, בכוונת החברה להגיש תביעה נפרדת במועד מאוחר יותר. יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל הכשרת הישוב, עופר נמרודי, מסר בתגובה: "מדובר בהפרה בוטה שגרמה להכשרת הישוב נזקים עצומים. הפרת ההסכם ופסק הדין מהווה שיאה של התנהגות בלתי ראויה של העירייה, שתחילה הפקיעה את בור שיבר למטרת חניון ציבורי - מטרה שלא מומשה עד היום. לאחר מכן הפרה הסכם משנות התשעים עם הכשרת הישוב וניסתה לשווק את שטח בור שיבר מאחורי גבה של החברה למרבה במחיר. לבסוף הפרה העירייה את ההסכם משנת 2000. התנהגות העירייה לא היוותה רק הפרה של הסכמים עם החברה, אלא שפעולותיה אף היו מנוגדות לטובת תושבי העיר ולמדיניות הנקוטה בידי העירייה לעודד את בניית רבי קומות לפיתוח מרכז העיר."
מהעירייה טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully