וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חשבון הקמפיין: שרה פיילין הוציאה יותר מ-150 אלף דולר על הלבשה

הארץ

22.10.2008 / 18:27

לפי דו"חות הכספיים של הוועד הלאומי הרפובליקאי, מימון ההלבשה כלל חשבונות מ"סאקס השדרה החמישית" בסנט.לואיס ובניו יורק, בסכום כולל של 49,425.74 דולר ■ הדו"חות מתעדים גם מספר מסעות קנייה גדולים ל"ניימן מרקוס" במיניאפוליס, בכללם מסע קניות אחד בעלות של 75



המפלגה הרפובליקאית הוציאה למעלה מ-150 אלף דולר על הלבשה למועמדת לתפקיד סגנית הנשיא, שרה פיילין, ולבני משפחתה, מאז נבחרה פיילין באופן מפתיע באופן מפתיע בידי מקיין.



על פי חשיפת הדו"חות הכספיים של הוועד הלאומי הרפובליקאי, מימון ההלבשה החל בתחילת ספטמבר וכלל חשבונות מ"סאקס השדרה החמישית" בסנט.לואיס ובניו יורק, בסכום כולל של 49,425.74 דולר. הדו"חות מתעדים גם מספר מסעות קניה גדולים ל"ניימן מרקוס" במיניאפוליס, בכללם מסע קניות אחד בעלות של 75,062.63 דולר בתחילת ספטמבר. ההוצאות הכספיות הגבוהות העלו מיד תהיות בקרב מומחים פיננסים לנושאי קמפיין, בדבר חוקיותן בהתחשב בהנחיות ועדת הבחירות הפדראלית הנוגעות לשימוש בכספי קמפיין לרכישות אישיות.



מטה מקיין: לא מגיבים להחלטות אסטרטגיות



דוברת מטה הבחירות של מקיין, מריה קומלה, סירבה לענות על שאלות ספציפיות על ההוצאות הכספיות. קומלה אף סירבה להתייחס לשאלות האם אכן היה צורך להוציא סכום גבוה כל כך, והאם מדובר בהשקעה חד פעמית או בהוצאה מתמשכת. "מטה הקמפיין אינו מגיב להחלטות אסטרטגיות הנוגעות לשימוש במשאבי הקמפיין", אמרה קומלה.



אולם שעות ספורות לאחר שהסיפור פורסם לראשונה, והחלו לעלות תהיות חוקיות לגבי השימוש בכספים, פרסם המטה הצהרה נוספת: "עם כל הנושאים החשובים שהאומה שלנו מתמודדת כרגע, זה ראוי לציון שאנחנו מקדישים זמן בשיחה על חליפות ומכנסיים", אמרה הדוברת טרייסי שמידט. "מלכתחילה התכוונו שהבגדים יעברו למטרות צדקה, ברגע שהקמפיין יסתיים", הוסיפה.



כל תחום הלבוש וההופעה במהלך קמפיין, הפך בשנים האחרונות לנושא טעון עם סיכון פוליטי בצידו, כאשר הבוחרים רואים יותר ויותר את נבחרי העם היושבים בואשינגטון מנותקים גם הילדה הקטנה זכתה לנתח בחשבון ההוצאות מהעם בכל הנוגע לערכים ולסגנון חיים.



במירוץ לנשיאות ב-2000, המועמד הדמוקרטי, אל גור, ספג ביקורת על שינוי הרגלי הלבוש שלו. וב-2006, הסנאטורית הילארי קלינטון הוקנטה בשל שתי תספורות שעשתה בעלות של כ-3,000 דולר.



הדו"חות הכספיים בדרך כלל מציינים הוצאות דיוור ישיר, שיחות טלפון ופרסום. ההוצאות האלו אינם מופיעים בדו"חות, אולם כעת נכנסה קטגוריה חדשה להוצאות - "עזרים לקמפיין".



גם ביתה של פיילין ובעלה זכו לבגדים חדשים



במהלך ספטמבר נרשמו גם הוצאות ל"בארנ'יס - ניו יורק" (789.72 דולר), ו"בלומינגדייל'ס" בניו יורק" (5,102.71 דולר). "מייסיס" במיניאפוליס, הממוקמת בעיר שארחה ועידת הרפובליקנים האחרונה, זכתה לשלושה תשלומים בסך כולל של 9,447.71 דולר. הדו"חות מראים גם הוצאה ב"פאסיפייר", חנות להלבשת תינוקות, שם שולם סכום של 295 דולר - ככל הנראה לשילוב בתה הצעירה של פיילין בקמפיין. 4,902 דולר נוספים שולמו בתחילת ספטמבר ב"אטלייר", חנות יוקרה לבגדי גברים.



הצצה לדו"חות הכספיים של הקמפיין של המועמד הדמוקרטי, ברק אובמה, ושל הוועד הדמוקרטי הלאומי - אינם מגלים הוצאות בסדר גודל דומה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully