וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר דחה העמדת 7 מיליארד שקל לחברת החשמל ליישום תוכנית החירום

עמירם כהן

22.10.2008 / 21:57

הערכה: יציע לממשלה למסור את יישום התוכנית ל"חברת החשמל ב'" שאת הקמתה יוזמת רשות החברות

תוכנית החירום למשק החשמל, שאושרה בממשלה, נועדה למנוע מחסור חמור בחשמל החל מקיץ 2010. התכנית קובעת כי יוקמו 3 תחנות כוח מסוג "טורבינות גז", וכי עד 2012 יוגדל כושר ייצור החשמל של טורבינות גז קיימות בהספק כולל של כ-1700 מגוואט. תוכנית החירום המלאה כוללת טורבינת גז רביעית, שהקמתה עדיין לא אושרה על ידי משרד התשתיות.



בכיר בחברת החשמל מסר בתגובה כי חברת החשמל תסייע ככל יכולתה ל"חברת החשמל ב'", אם זו תוקם ויוטל עליה ליישם את תוכנית החירום. אלא שקיים ספק רב, לדבריו, האם תוכל אותה חברת חשמל חדשה לעמוד בלוח הזמנים הצפוף שעליה יהיה לעמוד בו כדי למנוע את המשבר במשק החשמל. ראשי חברת החשמל ייפגשו מחר עם נציגי חברת סימנס, ספק הציוד שנבחר להקים את טורבינות הגז, כדי לברר איתם האם יסכימו להעניק למדינה דחייה בחתימת החוזה לאספקת הציוד המחייב הסדר מימון.



יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, מוטי פרידמן, ביטל את ישיבת דירקטוריון החברה שנועדה למחר. במכתב לחברי הדירקטוריון כותב פרידמן, כי מאחר שלא התקבלה מהאוצר כל תשובה על מימון הפרויקט, הוחלט לפנות לחברת סימנס ולבקש דחייה במועד האישור הסופי של ההסכם, אשר יחול מחר (ה'). עוד כותב פרידמן כי בימים הקרובים תקיים החברה דיונים עם נציגי האוצר ומשרד התשתיות על מנת לנסות ולגבש תכנית מימון ישימה לפרויקט. "אי מציאת פתרון לסוגיה הזו בימים הקרובים יפגע ביכולת משק החשמל להתמודד עם המשבר באספקת חשמל, הצפוי כבר בקיץ 2010", מזהיר פרידמן במכתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully