וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון מגיע למסחר המקוון: מניית אמזון נופלת ב-12% בעקבות תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי

סוכנויות הידיעות

22.10.2008 / 22:51

הקמעונאית המקוונת דיווחה על זינוק של 48% ברווחים ועל צמיחה בהכנסות של 31% ל-4.26 מיליארד דולר



, קמעונאית האינטרנט הגדולה בעולם, דיווחה על עלייה של 48% ברווחי הרבעון השלישי, ל-118 מיליון דולר או 27 סנט למניה, לעומת 80 מיליון דולר או 19 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה זינקו ב-31% ל-4.26 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו כי החברה תדווח על רווחים של 25 סנט למניה, לפי סקר של פקטסט ריסרץ', וכי הכנסות החברה יעלו ב-31% ל-4.27 מיליארד דולר.



בנוסף, החברה פירסמה את תחזית הרווח שלה לרבעון הרביעי, הכולל את עונת קניות החגים בארה"ב, שצפוי להיות חלש עקב ההאטה הכלכלית. ברבעון הרביעי צופה החברה הכנסות של 7-6 מיליארד דולר. תחזית זו מגרדת את הרף התחתון של תחזיות האנליסטים, אשר ציפו להכנסות של 7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי ולרווחים של 56 סנט למניה, לפי פקטסט.



אחת הבעיות של אמזון היא האטה הכללית במסחר האלקטרוני. המשקיעים חוששים כי התוצאות עליהן דיווחה ענקית המכירות הפומביות המקוונות, eBay, מעידות על חולשה במגזר זה, אשר תיפגע גם באמזון.



ג'ף לינדסי, מחברת סנפורד ברנשטיין אמר לאתר מרקטווץ' כי חששות אלה אינם מוצדקים ביחס לאמזון, וציין כי החברה רשמה ביצועים טובים יותר יחסית לשוק המסחר האלקטרוני בשנים האחרונות, ורשמה ביצועים טובים יותר משל eBay בקביעות.



מניית אמזון נפגעה קשות במשבר בוול סטריט, ואיבדה כ-40% בחודשיים האחרונים, לשפל של 18 חודשים. לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני, ירדה מניית אמזון ביותר מ-12% במסחר שלאחר הסגירה. זאת שלאחר שנסגרה בירידה של 0.5% בוול סטריט.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully