וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדב שחר פורש מאפריקה תעשיות

מאת מיכאל רוכוורגר

23.10.2008 / 7:05

בתקופה רגישה בשווקים מזעזע שחר את הזרוע החזקה בקבוצת אפריקה ישראל. הוא עוזב את תפקיד המנכ"ל אחרי פחות משנתיים לטובת הצעה אטרקטיווית יותר מחוץ לקבוצה


אפריקה תעשיות עוסקת בייצור, עיבוד ומכירת צינורות ופרופילים מפלדה באמצעות פקר פלדה, וכן שולטת בחברת נגב קרמיקה.



מדובר במכה לא קטנה לאפריקה ישראל. שכן שחר הצטרף לשורה ארוכה של מנהלים בכירים שעזבו את אפריקה ישראל החל בתחילת 2007. הרשימה כוללת את המנכ"ל הקודם ארז מלצר, שעזב לאחר 16 חודשים בלבד בתפקיד; עופר קוטלר, ששימש כמנכ"ל חברה הבת בתחום התשתיות והביצוע דניה סיבוס (שעבר למתחרה שיכון ובינוי של שרי אריסון); אבי נוטה; יורם קרן, מנכ"ל אפריקה מגורים (שהצטרף לתפקיד מנכ"ל קרדן נדל"ן); שאול גליקסברג, לשעבר סמנכ"ל כספים; יעקב בן משה, לשעבר מנהל פעילות אסיה-פסיפיק; מוטי לייבוביץ, לשעבר מנכ"ל אפריקה בית השקעות; ואוריאל עזרן, לשעבר מנהל חטיבת הנכסים המניבים.



עם התפטרותו מוותר שחר על שתי חבילות של אופציות שהוענקו לו. באפריל 2007 הוקצו לשחר 4,650 כתבי אופציה הניתנים למימוש ל-4,650 מניות של החברה בארבע מנות שנתיות שוות החל ב-1 בנובמבר 2008. מחיר המימוש של האופציות האלו (השווי הכלכלי שלהן לפי נוסחת בלק אנד שולס הוא כמיליון שקל) הוא 265.45 שקל למניה. כלומר, הן מצויות כיום "רחוק מחוץ לכסף", שכן מחיר מניית אפריקה תעשיות כיום הוא 106 שקל.



באוגוסט הוקצו לשחר 8,150 אופציות שאינן רשומות למסחר ושניתנות למימוש ל-8,150 מניות רגילות של אפריקה תעשיות. מחיר המימוש של כל אופציה הוא 192.61 שקל, כך שגם הן מצויות "מחוץ לכסף".



אף שחברת אפריקה תעשיות נחשבת אחת החוליות החזקות והיציבות בקבוצת אפריקה ישראל, עסקיה מושפעים ממצב הכלכלה העולמית. בעקבות כך איבדה מניית החברה בשנה האחרונה 69% והחברה איבדה משוויה מאות מיליוני שקלים לשווי של 172.4 מיליון שקל.



אג"ח סדרה א' של אפריקה תעשיות, על אף שקיבלו לפני שבועיים דירוג גבוה מחדש בידי מידרוג, A2, נסחרות בתשואת זבל של 15.5%. בחודש האחרון שעריהן נפלו ביותר מ-20%, מה שמלמד על חשש של המשקיעים באשר לפירעון החוב והמשך יישום האסטרטגיה העסקית של החברה.



לפני הצטרפותו לאפריקה תעשיות שימש שחר (49) במשך שבע שנים מנכ"ל חברת אפריקה תעשיות כשהיא נשלטה בידי משפחת דנקנר. בסוף 2006, לאחר ראיונות עם כמה מועמדים, העניק לבייב לשחר את המשימה של להקים זרוע תעשייתית של הקבוצה.



תחת ניהולו של שחר הגדילה אפריקה ישראל את השליטה באפריקה תעשיות ל-68%, וכן ביצרה את השליטה בחברות הבנות. במהלך כהונתו שחר עסק בגיוס כספים, מיזוג חברות הבנות, רכישה ומכירה של פעילויות ונכסים והחלפת מנהלים. יחד עם אנשיו הוביל שחר תהליך של גיבוש אסטרטגיה, חזון ושינוי ארגוני עמוק בחברה.



עזיבתו של שחר מפתיעה, שכן בראיון שנתן לפני שלושה חודשים טווה תוכניות לחברה לטווח ארוך, וציין כי הוא מקווה כי בעוד חמש שנים אפריקה תעשיות תגדיל את הפעילות ברוסיה, נגב קרמיקה תהיה חברה גדולה פי שניים משהיא היום, הרווחיות בחברות הבנות תגדל, תחום החממות ימשיך להתפתח, וייתכן שהחברה תיכנס לתעשיות נוספות, כמו פלסטיקה. את כל התוכניות האלו תצטרך אפריקה תעשיות לבצע ללא שחר.



לא ניתן היה להשיג את תגובת דובר אפריקה תעשיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully