וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל דחה לתחילת דצמבר את ההחלטה אם להמשיך לרכוש דולרים

מוטי בסוק

23.10.2008 / 7:05


בתחילת פרויקט רכישת הדולרים על ידי בנק ישראל הודיע הנגיד סטנלי פישר כי בכוונת הבנק להגדיל את היקף היתרות בכ-10 מיליארד דולר - מ-28 מיליארד דולר ל-35-40 מיליארד דולר. כבר כיום - עם ההפקדות האחרונות של הבנקים המקומיים בבנק ישראל בהיקף של כ-2 מיליארד דולר - כבר מתקרבות היתרות ל-40 מיליארד דולר.



בתחילת דצמבר, במסגרת הדיון בעניין, יקוזזו מסך היתרות הפקדות הבנקים המסחריים, מכיוון שהם אינם חלק מהגדלת היתרות היזומה. אז גם יצטרך הנגיד לקבוע יעד מוגדר לסך הגדלת היתרות, 10 מיליארד או יותר, וליעד הכללי של סך היתרות, 40 מיליארד דולר או מעבר לכך. בבנק ישראל אומרים כי קשה להעריך כיום איזו החלטה תתקבל, שכן מדובר בנושא דינמי.



בנק ישראל החל להתערב בשוק המט"ח בעקבות הפיחות בדולר במארס. בתחילה נרכשו דולרים מבלי לידע את הציבור, בסכום של 500-600 מיליארד דולר. ב-16 במארס טען הנגיד כי "אין לנו רצפה או תקרה לדולר. אין לנו שער שאנחנו רוצים לשמור. בהתאם למגמות השוק נחליט אם להמשיך ולהתערב".



ב-20 במארס הודיע בנק ישראל כי החליט על מדיניות חדשה, של רכישת דולרים יומית, בהיקף של 25 מיליון דולר ביום, במשך שנתיים. בבנק הדגישו כי הרכישות יבוצעו בצורה שתמנע כל הפרעה אפשרית במנגנון שער השוק. על פי ההודעה, מגמת התוכנית להגדיל את יתרות המט"ח של ישראל בכ-10 מיליארד דולר.



ב-10 ביולי החל בנק ישראל לרכוש 100 מיליון דולר ביום ו-50 מיליון דולר בימי שישי. אז עמדו יתרות בנק ישראל על 31.3 מיליארד דולר. בבנק ישראל אמרו אתמול כי הבנק לא חישב, וגם לא יחשב, את הרווח שרשם מרכישת הדולרים בערכים שקליים. זאת מכיוון שהבנק עובד על פי רישום יתרות על בסיס דולרי בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully