וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי פילוסוף פורש מתפקידיו כיו"ר ומנכ"ל חיפה כימיקלים בעקבות השתלטות טראמפ על החברה

אורה קורן

23.10.2008 / 7:05


השליטה בחיפה כימיקלים עברה באחרונה מידיו של גנגר לשותפו בחברת RTI האמריקאית, טראמפ. TRI היא החברה האם של חיפה כימיקלים. טראמפ, שהחזיק ב-45% ב-TRI, רכש את מניות בנו של גנגר בחברה - כ-8% - ללא ידיעתו של גנגר, שצפוי לתבוע את טראמפ על השתלטות לא הוגנת תוך ניצול מצבו הבריאותי של בנו.



בשנים האחרונות הצעיד פילוסוף את החברה לשיא במכירות על רקע עליית מחירי הדשנים בעולם. החברה הכפילה את רווחיה, המסתכמים בעשרות מיליוני דולרים בשנה. בנוסף, כמיליארד שקל חובות החברה לבנקים, נפרעים בשנה האחרונה כסדרם.



חיפה כימיקלים עוסקת בייצור דשנים לחקלאות, כימיקלים לתעשייה ולתעשיית המזון. המוצר המוביל שלה הוא חנקת אשלגן, שחומר הגלם שלו נרכש מכימיקלים לישראל, שנחשבה בעבר מועמדת לרכוש את חיפה כימיקלים.



במחצית השנייה של שנות התשעים נקלעה החברה לקשיים פיננסיים. כניסתם של גבי פוליצר לתפקיד מנכ"ל החברה והתערבות פעילה יותר של היו"ר, פילוסוף, סימנו את תחילת המפנה. מסוף 2005 כיהן פילוסוף גם כמנכ"ל החברה.



למרות השיפור בהתנהלותה העסקית, החברה נזקקת מדי שנה לפריסה מחודשת של החובות שלה. לחברה חוב של כ-600 מיליון שקל לבנק הפועלים, אותו היא אמורה לפרוע עד סוף 2009, וחוב של כ-300 מיליון שקל לבנק דיסקונט ולבנק לפיתוח התעשייה.



דובר החברה מסר בתגובה: "מבחינת הבעלים החדשים בחברה, פילוסוף הוא המנכ"ל והיו"ר של חיפה כימיקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully