וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפנה של בק

איילה צורף

23.10.2008 / 7:05

הבחירה של שילוח


אילן שילוח הוא מנהל דומיננטי מאוד. הוא הפך את מקאן למשרד הפרסום הגדול והחזק בישראל. תהליך העברת המושכות לאורן פרנק ושירה מרגלית, שכיהנו כמנכ"לים משותפים עד לפני כשנה, היה ארוך. בתחילה התקשה שילוח לשחרר את החבל, אך בשלב מסוים השניים קיבלו מספיק מרחב עבודה כדי לנהל בפועל את מקאן. עם פיטורי השניים, החל הבאזז השלילי אודות מקאן בקרב אנשי תעשיית הפרסום. הטענה העיקרית היתה שהמשרד נכנס לסחרור ואיבד מיכולותיו, ולראייה הלקוחות שוקלים לעזוב ואדלר חומסקי, המתחרה העיקרי של מקאן, מצמצם את הפער.



שילוח לקח את המושכות בחזרה כדי להציל את הנכס שלו מנפילה חופשית. הוא נכנס עמוק לתפקיד וחזר לעסוק לא רק באסטרטגיה - התחום האהוב עליו - אלא גם בשאלות הקטנות של קמפיין כזה או אחר של מי מלקוחותיו. בתוך שנה הוא הצליח להוכיח מדוע הוא נחשב המנכ"ל הטוב ביותר בתעשייה - הוא החזיר את מקאן לפסי צמיחה, הביא לקוחות וייצב את מערכות היחסים המעורערות עם לקוחות אחרים.



האם כעת, בעוד גלים סוערים של מיתון ניצבים בפתח, יצליח שילוח לתת לבק - שמעולם לא כיהנה כמנכ"ל של ארגון כזה - את הקרדיט והמרחב כדי להצליח? בתעשיית הפרסום והשיווק אומרים ששילוח התעייף מעסקי הפרסום, רוצה לפרוש כדי להקים מיזמים אחרים ולהרחיב את פעילות מקאן לתחומים חדשים. העייפות הזו תשחק לטובתה של בק. שניהם רוצים מאוד שהיא תצליח: הוא - כדי להשתחרר מהניהול השוטף של המשרד, שחרור שייחלו לו כבר לפני שנתיים. היא - כדי להוכיח שהיא יכולה למנכ"ל ארגון לא פחות טוב מאשר הצליחה להיות סמנכ"ל.



עם זאת, בק נכנסת לתפקיד המנכ"ל בתקופה גרועה מאוד. המיתון בפתח וענף הפרסום צפוי להרגיש את הקיטון בתקציבי הפרסום כבר בחודשים הקרובים. לצערה, ייתכן שאחד המהלכים הראשונים שתצטרך לנהל יהיה פיטורי עובדים וקיצוצים.



בק מוערכת מאוד בתחום השיווק בישראל. היא מביאה עמה ניסיון בניהול מותגים גדולים מתחום הצריכה (שטראוס, יוניליוור ואורנג') והיא מבינה היטב את לקוחות משרדי הפרסום, שיכולים להיות לעתים תובעניים מאוד בכל הקשור בקבלת שירות. כעת, היא תהיה זו שתתבקש לספק את השירות הזה. המעבר מהצד של הלקוח במשרדי הפרסום לצד שמספק שירות יכול להיות טראומטי. במקרה של יעקב קדמי, שמונה למנכ"ל באומן בר ריבנאי, זה לא הצליח. במקרה של יוסי לובטון, המנכ"ל הנוכחי של באומן, עדיין לא ברור אם מדובר בהצלחה.



ועוד הערה אחת על רקע הדברים: אורן פרנק היה היורש הטבעי של שילוח. הוא צמח במקאן ונחשב סמנכ"ל קריאייטיב איכותי. לאחר שפוטר בעקבות דברים שכתב בבלוג שלו אודות נוחי דנקנר, הוא עבר לחיות בארה"ב, שם מונה לתפקיד מנהל הקריאייטיב העולמי של MRM, חברת הפרסום הדיגיטלי של קבוצת הפרסום IPG. תפקידו החדש של פרנק הותיר אותו בתמונה כחלק מקבוצת IPG, המחזיקה במקאן אריקסון.



לפי הערכות, פרנק ימלא את התפקיד כמה שנים ולאחר מכן יחזור לנהל את מקאן אריקסון בישראל. האם הערכות אלו יתממשו כעת? אם בק תצליח כמנכ"ל, התוכניות הללו יהפכו ללא רלוונטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully