וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער הדולר נקבע על 3.84 שקלים

טל לוי

23.10.2008 / 15:57

לאחר שחצה, לראשונה זה שנה, את רף ה-3.9 שקלים, נסגר הדולר בעלייה של 0.18%

הדולר המשיך במגמת ההתחזקות של העת האחרונה אם כי זו נחלשה מעט לקראת קביעת השער היציג: הדולר אמנם חצה הבוקר את רף ה-3.9 שקלים - אולם בסופו של דבר הוא התחזק ב-0.183% ושערו היציג נקבע על 3.841 שקלים.

אמנם, במהלך שעות המסחר היום (וגם אתמול בערב) הציג הדולר תשואה חיובית (של עד 0.7%) לעומת שערו בתום 2007 אולם באופן "רשמי", הדולר עדיין לא רשם שער יציג גבוה מ-3.846 שקלים - שערו בתום 2007.

גם בעולם ממשיך המטבע האמריקאי במסעו מעלה: היורו נופל ב-0.4% מול הדולר ל-1.2828 דולר ליורו. הירידה היומית של היורו, השביעית ברציפות, נובעת מהימורי משקיעים על קיצוץ קרוב של שער הריבית על ידי הבנק המרכזי האירופי שצפוי להפוך את היורו למטבע אטרקטיווי פחות.


"ההתחזקות תיבלם בימים הקרובים"

בחדר העסקות של לאומי מדווחים על מחזורי מסחר נאים. מנהל המסחר במט"ח ובריבית, צחי אליאש, אומר כי השוק פעיל בכל חלקיו וכל השחקנים (הן זרים והן מקומיים) משתתפים במסחר כקונים וכמוכרים. הטריגר העיקרי לביצועי הדולר היה ונותר מצבו של המטבע האמריקאי בעולם.

"התחזקות הדולר מול השקל בימים האחרונים היא חלק ממגמה של התחזקות הדולר מול מטבעות מרכזיים, אולם להערכתי, השערים הנוכחיים שבהם נסחר הדולר מול השקל ומול מטבעות נוספים מוגזמים ומגמת התחזקותו תיבלם בימים הקרובים. לאחר הירידה במפלס הפחד בשווקים, לה ניתן לצפות בימים או בשבועות הקרובים, ניתן יהיה לצפות גם לרגיעה בריצה אל הדולר. לפיכך, יש להניח כי נראה תיקון של השקל כלפי מטה, לסביבה של 3.75 שקל לדולר בטווח הקצר", כך מעריך גדעון בן נון, מנכ"ל שקל אג'יו ניהול סיכונים פיננסיים מקבוצת שקל, שנרכשה בידי חברת הביטוח הפניקס.

בן נון הדגיש, עם זאת, כי מגמת התחזקות הדולר מול השקל ומול מטבעות אחרים בעולם צפויה להימשך ו-2009 צפויה בהחלט להיות 'שנת הדולר'. לפיכך, לאחר חזרה לרמה של 3.75, צפוי הדולר להתחזק לרמה הקרובה ל-4 שקלים וב-2009 הדולר ייסחר ברמה גבוהה יותר.

בן נון מעריך כי מכיוון שמצבי פאניקה - כמו בחודשים האחרונים - מאופיינים בהיותם בני חלוף, גם הפאניקה הנוכחית עשויה להירגע בתקופה הקרובה. אחד האיתותים לכך הוא, כאמור, הרגיעה ותחושת הרווחה במערכות הבנקאיות, כפי שמשתקפת מריביות הליבור (הריבית הבינ-בנקאית שנקבעת מדי יום בלונדון). לכן, ניתן להניח כי המהלך הנוכחי של היחלשות המטבעות המרכזיים מול הדולר יגיע לכדי מיצוי בימים הקרובים. רגיעה זו עשויה להביא לתיקונים בולטים במגמה הנוכחית של התחזקות הדולר

  • עוד באותו נושא:
  • דולר
  • שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully