וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי: "יש בת"א אזורים עם דיור בר-השגה"

ליאור דטל

23.10.2008 / 13:34

ראש העירייה עונה לטענות על מחירי הדיור הגבוהים: "תל אביב נהפכה לעיר מבוקשת - אין ספק שכתוצאה מכך מחירי הדיור עלו". בנוגע לחנייה הוא אומר: "העירייה עושה כל שביכולתה"

"תל אביב נהפכה לעיר מבוקשת - אין ספק שכתוצאה מכך נוצר מצב שבו מחירי הדיור עלו; זו בעיה שקיימת גם בערים אחרות בישראל, כמו רמת גן וגבעתיים" - כך אומר ל-TheMarker ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. "כבר בראשית הדרך יזמנו פרויקטים לזוגות צעירים והקמנו ועדה כדי לנסות לפתור את הבעיה".

אבל גם בדרום העיר וגם בפרויקטים שהיו אמורים להיות משווקים לזוגות צעירים המחירים גבוהים.

"הצוות שהקימה העירייה מצא שבעיר יש עדיין אזורים שבהם הדיור הוא בר השגה, ביחס להכנסה; למשל, בשכונת יד אליהו, ביפו ואפילו באזור השוק הסיטוני ובגן החשמל".

מה דעתך על הפערים הגדולים בין מרכז העיר וצפונה לבין דרום העיר ויפו?

"כל ההשקעות שבוצעו על ידי העירייה מבטאות העדפה מתקנת ליפו. ההשקעות בתשתיות, בחינוך וברווחה נעשות כולם מתוך ראייה חברתית. אין עיר שמגיעה להוצאות גבוהות לנפש בתחום החינוך והרווחה כמו תל אביב-יפו".

נשמעות טענות גם נגד הבנייה לגובה בעיר.

"תוכנית השימור שאושרה לעיר כוללת אזורים שלמים שאסור לפגוע במרקם העירוני שלהם ושאסור לבנות בהם לגובה - זה דבר חד-פעמי בתולדות המדינה. תמיד כשבונים יש מתנגדים ויש מאבקים. עם זאת, יש תהליך מובנה של שיתוף הציבור בתוכניות".

ומה לגבי מצוקת החנייה בעיר, שלא נפתרה אלא רק החמירה?

"לתושבי תל אביב-יפו יש העדפה משמעותית בתנאי החנייה. באזורים רגישים שבהם יש מחסור בחנייה, עושה העירייה ככל יכולתה כדי להגדיל את מספר מקומות החנייה".

גם התנועה בכלי רכב ובתחבורה ציבורית בעיר לא פשוטה, ומספר תאונות הדרכים גבוה.

"השימוש ברכבת עלה באופן משמעותי בשנים האחרונות. בנוסף, בעשור האחרון פיתחנו מערכת של שבילי אופניים - והשימוש בהם עלה כמעט פי שבעה. יש גם תוכנית לרפורמה בקווי התחבורה של דן, שתצא לפועל בשנים הקרובות".

בנוגע לתאונות, אמר חולדאי: "מספר כלי הרכב הנכנסים לעיר הוא הגדול ביותר בישראל. ואולם בעשור האחרון ירד מספר התאונות כמעט בחצי כתוצאה מהשקעה בתשתיות".

כיצד מתמודדת העירייה עם זיהום האוויר הגבוה?

"זיהום האוויר בעיר נמצא בשיפור מתמיד. ירדנו מ-90 ימים של חריגות באיכות האוויר בשנה - ל-50 ימים. בין היתר, כתוצאה מכך שתחנת רדינג עברה לשימוש בגז טבעי, תחנות הדלק חויבו לשווק סולר דל גופרית והתקנו ממירים ברכבי איסוף האשפה".

הנתונים מצביעים על שיעור נשירה גבוה יחסית מבתי הספר התיכוניים בעיר.

"לפי כל הנתונים, יש ירידה עקבית בשיעור הנשירה - מ-8% ב-2005 ל-5% ב-2007 - במקביל לעלייה בתוצאות הזכאות לבגרות. תל אביב-יפו היא העיר היחידה שמחזיקה פנימיות לילדים ללא בית, ויש לנו גם מערכת חינוך ברמה של חמישה כוכבים לילדי החינוך המיוחד".

בנוגע למחסור בגני הילדים, אומר חולדאי: "אין מחסור בגנים, למרות שחל גידול משמעותי במספר המשפחות עם ילדים בעיר. העירייה נתנה מענה לכולם. רק בשנה האחרונה נבנו 30 כיתות לגני ילדים ופעוטונים".

נראה שהמועמדים האחרים מציעים פתרונות לכל הבעיות האלו.

"בבחירות תמיד באים אנשים ומבטיחים כל מיני הבטחות, אבל לא אומרים איך יעשו את זה ואיך יקבלו תקציב לכך. אני לא מתרגש מבחירות. אני מקבל מהתושבים הערכה, לצד פניות בנוגע לאי שביעות רצונם - החל בצואת הכלבים ברחובות וכלה בתעריפי הארנונה. תפקידנו לשרת את התושבים, והעיר נותנת שירותים ברמה גבוהה מאוד".

מה מקור הגאווה של העיר?

"תל אביב נהפכה למקום שטוב לחיות בו. היא מובילה בהרבה תחומים, ומציעה מגוון גדול של שירותים באיכות טובה. מעיר שבעבר נטשו אותה אנשים, נהפכה תל אביב לעיר נדרשת עם מאזן הגירה חיובי ומספר תושבים שהולך וגדל בהדרגה. רשימת ההישגים שלנו בשנה האחרונה היא אינסופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully