וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך לדהור: שיא של שנתיים מול היורו וחמש שנים מול הליש"ט

TheMarker

23.10.2008 / 9:54

להערכת פינוטק המגמה השלילית בשווקי המניות בעולם מובילה את המשקיעים למזומנים דולריים; חיזוק נוסף לשטר הירוק מגיע מצד משקיעים אמריקאים המחזירים את כספם הביתה



הדולר ממשיך להפגין עוצמה בזירה הגלובלית כשהוא מתחזק לרמות שיא של שנתיים אל מול היורו ומעל לחמש שנים אל מול הליש"ט. להערכת האנליסט שגיב פרץ מפינוטק, המגמה השלילית בשווקי המניות ברחבי הגלובוס מובילה את המשקיעים להחזיק מזומנים כשהמטבע המועדף בתקופות סוערות נותר השטר הירוק. חיזוק נוסף לדולר מגיע מצד משקיעים אמריקאיים המחזירים את כספם הביתה. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.2866 כנגד היורו, 97.85 אל מול היין ו-1.6295 מול הליש"ט נכון לשעה 20:30 (GMT).



היין היפאני הוא היחידי שמפגין עוצמה מול הדולר. המגמה השלילית בשווקי המניות מרפה את ידי המשקיעים מלקיחת סיכונים ומובילה לסגירת פוזיציות הלוואה כנגד היין. שחקני ה-Carry Trade נמנעים מלקיחת פוזיציות וממהרים לסגור פוזיציות קיימות אשר מגבירות משמעותית את הביקושים למטבע היפאני. אי הוודאות סביב כיוונה של הכלכלה העולמית תומך משמעותית ביין אשר נוטה להתחזק בתקופות של כלכלה מקרטעת. היין נסחר סביב הרמות של 97.85 אל מול הדולר, 125.77 כנגד היורו ו 159.10 אל מול הליש"ט נכון לשעה 20:35 (GMT)



החדשות העגומות מכיוונה של בריטניה צפויות להימשך ולהכביד על המטבע המלוכני כאשר ב-10:30 (שעון ישראל) יפורסמו המכירות הקמעונאיות וההזמנות התעשיות החדשות. קנדה תמקד את תשומת הלב במסחר של אחה"צ עם פרסום פרוטוקולי הבנק המרכזי ונאומו של הנגיד הקנדי בשעה 16:30 ו-17:15 בהתאמה.



דולר/שקל: המטבע הישראלי ממשיך לרשום הפסדים נרחבים אל מול השטר הירוק כשהוא נחלש לרמה של 3.8850. מהלכו של השטר הירוק בזירה הגלובלית נמשך ביתר שאת על רקע הירידות בשוקי המניות אשר מובילות למימושים נרחבים כשמשקיעים מעדיפים להיות נזילים וחוזרים להחזיק את הדולר. מגמה זו באה לידי ביטוי בעוצמה בשוק הישראלי כשברקע, נכון לרגע זה, ממשיך בנק ישראל לרכוש דולרים. היעד הבא לדולר ניצב סביב רמות ה-4.00 כשתמיכה מגיעה סביב רמות ה-3.7960. השקל נסחר סביב הרמות של 3.8750 מול הדולר במסחר הבין בנקאי נכון לשעה 19:35.



נפט: מחיר הזהב השחור המשיך לצלול על רקע האווירה הפסימית בשווקים הפיננסים כשהוא מאבד מעל ל-7%. מלאי הנפט והדלק בארה"ב ממשיכים להיערם ומאותתים על ירידה חדה בביקושים על רקע ההאטה הכלכלית. הנפט נסחר בשפל של קרוב לשנה וחצי כשהתמיכה הקרובה ניצבת ב-65.0 דולר לחבית.



יכולתה של אופ"ק להשפיע על המגמה הראשית מצומצמת אך יתכן והצהרה דרמטית ביום שישי הקרוב בדמות קיצוץ דו ספרתית במכסות תוביל להתאוששות מסוימת במחירו של הזהב השחור. חוזה עתידי לחודש נובמבר נסחר סביב הרמות של 66.85 דולר לחבית נכון לשעה 20:00 (GMT).



זהב: המתכת היקרה התממשה בחדות על רקע צורך מצד המשקיעים להעמיד ביטחונות כתוצאה מהירידות בשווקי המניות. התחזקותו של הדולר בזירה הגלובלית לחצה אף היא את המתכת היקרה מטה, מתחילת השנה עלה השטר הירוק בכ 11% אל מול סל המטבעות בעוד הזהב מאבד כ-12% מערכו.



מחפשי המציאות כבר אורבים לרכישתו של הזהב על רקע ידיעות לביטול פרויקטי כרייה הנובעים מקשיים בהשגת אשראי וירידה חדה בערכי מניות הכרייה. חוזה עתידי לחודש נובמבר על הזהב נסחר סביב הרמות של 730.0 דולר לאונקיה נכון לשעה 20:15 (GMT).



הכותב שגיב פרץ הוא אנליסט בכיר בפינוטק


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully