וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי מגמה לקראת הסוף: ת"א ננעלה בעליות

יובל מעוז

23.10.2008 / 15:37

העליות עם פתיחת המסחר בוול סטריט משכו את ת"א למעלה. המעו"ף עלה ב-0.5%, כי"ל עלתה ב-2%, אלביט מערכות קפצה ב-6.9%

יום מסחר תנודתי ליווה את הבורסה היום בנעילת שבוע המסחר. המדדים המובילים נעו בין ירידות של עד 2% לעליות קלות, כאשר בעולם המשיכה לשלוט המגמה השלילית. המשקיעים ציפו לתיקון בארה"ב, שאכן הגיע בסופו של דבר ועזר לבורסה לתקן את מרבית הירידות ולסגר במגמה מעורבת.

מדד המעו"ף טיפס ב-0.5% ל-765 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.1% ל-684 נקודות. מדד התל טק ירד ב-2.6%. בסכום שבועי המקוצר עלה מדד המעו"ף ב-1.8%, ומדד תל אביב 100 טיפס ב-1.5%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.9 מיליארד שקל.

אלדד תמיר, מנכ"ל משותף בבית ההשקעות תמיר פישמן, אמר היום כי השוק המקומי מתחיל להתנתק מהמגמה העולמית, ומתנהג בצורה סלקטיווית: "אנחנו מתחילים לראות שחלק מהמניות עולות וחלק יורדות, ומבחינים ביותר הגיון וסלקטיוויות במניות".

"חברות יכולות לנצל את התקופה הזו להוציא את כל החדשות הרעות ולנקות את המחסנים", אומר תמיר ומוסיף כי מניות של חברות נשחקו ב-70%-50%, הרבה מעבר לפגיעה אמיתית בהן. "זו הזדמנות מאוד טובה למי שיכול להחזיק חזק ולעבוד נגד הזרם לקנות תיקי השקעות מדהימים".

יום תנודתי לכי"ל

כי"ל נסחרה היום במרבית שעות המסחר בירידות של 3% לאור ירידות של חדות שנרשמו יום קודם במניות הדשנים בעולם. אולם הדו"חות הטובים של פוטאש ביחד עם התאושות המניות המגזר בארה"ב חידשו העליות במגזר. פוטאש הרויחה 1.24 מיליארד דולר - גבוה פי חמישה מהרווח ברבעון המקביל ויותר מכל הרווח בשנה שעברה. בסופו של דבר עלתה כי"ל ב-2%.

במקביל בבית ההשקעות כלל פיננסים הורידו את המלצתם למניית החברה לישראל, החברה האם של כי"ל, ל"תשואת שוק" עם מחיר יעד של 2,100 שקל - 31% מעל מחיר המניה עם פתיחת המסחר היום. ההורדה באה לאור החשש מפני חוסר יכולתה של צים שבשליטתה לבצע את אסטרטגיית רכישת אוניות בסך של למעלה מ-3 מיליארד דולר בסביבה עיסקית קשה. המשקיעים העדיפו להיאחז בעליות של כי"ל ופחות בהורדת ההמלצה והמניה עלתה ב-0.2%.

מניית דיסקונט השקעות שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, וכור, שבשליטת דסק"ש, התרסקו היום לאור דו"חות קרדי סוויס. הבנק השווייצי פירסם את דו"חותיו לרבעון השלישי, בהן דיווח על הפסד של 1.2 מיליארד פרנק שווייצי. כור מחזיקה ב-3% מקרדיט סוויס והמניה שלה ירדה ב-7% לקראת סיום המסחר. דיסקונט השקעות ירדה ב-8% וכור ירדה ב-5.5%.

אלביט מערכות, שהודיעה אתמול על חתימת הסכמים לאספקת מערכות קשר צבאיות לשלושה צבאות באירופה, דרום אמריקה ואסיה בהיקף מצטבר של כ-100 מיליון דולר, זינקה ב-8%. גם ההתחזקות של הדולר תורמת לעליות במניה.

טבע איבדה 0.4%. החברה קיבלה אתמול אישור מה-FDA האמריקאי לשיווק תרופת הפנטניל לטיפול בכאבים כרוניים. מדובר בגירסה הגנרית לתרופת הדורג'סיק של אורתו-מק'ניל, שמכירותיה בשנה שהסתיימה ב-30 ביוני הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר.

מדד הנדל"ן התנהל היום בתנודתיות ואף איבד במהלך המסחר עד 4%. בסופו של דבר איבד המדד 0.6%.

אפריקה ישראל הודיעה היום על עיכוב בהשלמת העסקה למכירת נכס במיאמי. החברה הודיעה כי חתמה על תיקון בהסכם עם החברה הרוכשת של הקרקע במיאמי, לפיה תהיה זכאית הרוכשת לדחות את מועד השלמת העסקה ב-16 חודשים, עד ל-2 במארס 2010. המניה ירדה בכ-5%.

ועוד בקבוצה: אפריקה תעשיות איבדה 5% לאור העובדה כי מנכ"ל החברה נדב שחר הודיע על עזיבתו מהחברה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully