וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם שלישי לשי אגסי: בטר פלייס תקים רשת טעינה חשמלית גם באוסטרליה

דניאל שמיל

23.10.2008 / 10:07

הרשת תיבנה בשיתוף קבוצת ההשקעות מאקורי, שתגייס מילארד דולר אוסטרלי וחברת האנרגיה AGL שתספק חשמל לרשת



בטר פלייס הודיעה הבוקר על הסכם שלישי להקצאת תשתית טעינה למכוניות חשמליות, והפעם באוסטרליה. הרשת תיבנה בשיתוף קבוצת ההשקעות מאקורי, שתגייס מילארד דולר אוסטרלי (667 מיליון דולר אמריקני) וחברת האנרגיה AGL, שתספק חשמל לרשת, חלקו ממקורות מתחדשים. רשת הטעינה האוסטרלית צפויה להתחיל בפעולתה ב-2012, שנה לאחר הפעלת הרשת בישראל ובדנמרק.



שי אגסי, מנכ"ל בטר פלייס, אמר כי "כמדינה השישית בגודלה בעולם, מבנה הרשת שלנו באוסטרליה יוכיח כי המודל של בטר פלייס פועל בכל המדינות, ללא קשר לגודלן". הרשת תיפרש תחילה במזרח אוסטרליה, במוקדים שונים בהם יהיו תחנות טעינה ובניהם הערים סידני, מלבורן וקנברה. בצד הכבישים המהירים בין הערים יוקמו תחנות להחלפת מצברים.



ממשלת אוסטרליה הקציבה סכום חצי מיליארד דולר אמריקני כמענק סיוע לפיתוח כלי רכב חשמליים. אוסטרליה הוא שוק של כמיליון מכוניות בשנה, ושלוש יצרניות רכב מייצרות בה: ג'נרל מוטורס (באמצעות חטיבת הולדן), פורד וטויוטה. בטר פלייס כבר חתמה על הסכמים לפרישת רשתות טעינה בישראל ובדנמרק, ואילו בפורטוגל תוקם רשת על ידי רנו-ניסאן. צרפת הכריזה לאחרונה על מכרז להקמת רשת טעינה לכלי רכב גם בתחומה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully