וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר שיא של מקרי סחר על פי מידע פנימי בארה"ב בשנת 2008

רויטרס

23.10.2008 / 10:42

מספר החקירות הנוגעות לסחר על פי מידע פנימי ומניפולציות במניות עלו ב-25% ו-45% בהתאמה

ה-SEC דיווחה כי עבור שנת הכספים שנסתיימה בספטמבר עלה מספר החקירות הנוגעות לסחר על פי מידע פנימי ומניפולציות במניות ב-25% ו-45% בהתאמה, לעומת שנה קודם לכן.



בין החקירות הנוגעות לסחר על פי מידע פנימי נמצאת החקירה כנגד מנהלי קרנות גידור בבנק ההשקעות בר סטרנס. לפי הטענות נגדם, המנהלים הטעו את המשקיעים לגבי מצבן של שתי הקרנות הגדולות של הקרן.



"תפקידה של ה-SEC בשיטור על השווקים והגנה על המשקיעים מעולם לא היה קריטי כל כך", אמרה מנהלת האכיפה ברשות לינדה תומסן בהודעה שפרסמה. עוד אמרה תומסן כי "צוות העובדים שלנו מחוייב להמשיך ולפעול שנה אחר שנה".



במהלך השבועות האחרונים ספגה מחלקת האכיפה ביקורת על ידי מנגנוני הבקרה של ה-SEC. מוקדם יותר החודש מצא המפקח הכללי של ה-SEC כי מנהל אזורי של הרשות לא סיפק אכיפה תקיפה לחוקי הרשות במהלך חקירה של בר סטרנס בשנת 2003 הנוגעת לניירות ערך מגובי משכנתאות.



המפקח הכללי מצא בד"וח נפרד שפורסם החודש כי על הרשות להעניש את תומסן עצמה ושני מפקחים נוספים על תפקידם במסגרת חקירת סחר על פי מידע פנימי. ה-SEC דיווחה בנוסף כי הגיעה להסדרים ראשוניים עם 6 חברות גדולות בנוגע לפרשת האג"ח בריבית משתנה, אשר עשויים להביא להחזר כספי של המשקיעים בשווי כולל של 50 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully