וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת דו"ח רבעון 3 של פוטאש: כיצד תשפיע הירידה במחירי הסחורות על שוק הדשנים?

TheMarker

23.10.2008 / 11:08

יובל זעירא מנהל המחקר באי.בי.אי סוקר את מצב שוק הדשנים הנוכחי והעתידי



היום בצהריים תפרסם פוטאש את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי. על פי הערכת הקונזנזוס יעמוד הרווח הנקי של פוטאש על 1.2 מיליארד דולר, לעומת רווח נקי של 243 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אולם, לאור הקיפאון במכירות הדשנים ברבעון הרביעי עד כה יתכן שהחברה תנמיך ציפיות המכירה השנתיות ואת התחזיות לרבעון הרביעי.



על אף הירידה מחירי הסחורות צופים בבית ההשקעות אי.בי.אי כי מגזר האשלג ימשיך להציג ביצועים מרשימים. הגורמים שעשויים להעיב על רווחיות פוטאש הם ההוצאות כספיות גבוהות שלה ברבעון 3 והשלכות אפשריות של השביתה במכרות הדשנים.



הרבעון השני של 2008 של פוטאש מעיד לטובתה, תחזיות הקונצנזוס לרבעון זה עמדו על 3.56 דולר למניה. ברבעון המקביל אשתקד עמד הרווח למניה על 0.75 דולר כלומר ברבעון 2 של 2008 רשמה פוטאש שיפור בסך פי 4.7 ביחס לרבעון המקביל אשתקד.



הנחיות פוטאש לרווח מניה לשנת 2008 כולה עומדות על 12-13 דולר למניה. תחזיות הקונצנזוס על פי רויטרס עומדות על 13.15 דולר, שיעור גבוה במעט מתחזיות החברה. הקונצנזוס מצביע על רווח למניה ברבעון הרביעי של 4.33 לעומת 1.66 בתקופה המקבילה אשתקד. לאור הקיפאון במכירות הדשנים ברבעון הרביעי עד כה יתכן שהחברה תנמיך ציפיות.



המשא ומתן עם סין, הלקוח מספר אחת של תעשיית הדשנים, המהווה בנצ'מרק לתעשייה כולה היה אמור להסתיים בנובמבר. להערכת יובל זעירא מנהל מחלקת המחקר באי.בי.אי עשוי המשא ומתן להידחות עקב דרישה של יצרניות האשלג שהמחיר בחוזה יעמוד על כ-1,000 דולר לטון, לעומת דרישת הסינים למחיר נמוך באופן משמעותי.



בדומה לרבעון הקודם, ולהערכת השוק, ברבעון זה צפוי מגזר האשלג לייצר רווח תפעולי של מעל ל-800 מיליון דולר, עם מחיר מומצע של 560 דולר לטון.



הפוספט צפוי להציג ביצועים מרשימים ברבעון השלישי כתוצאה מעליית מחירים. על פי הערכות אנליסטים מחיר מכירה של טון פוספט יעמוד על 930 דולר. בשבועות האחרונים של הרבעון השלשי וברבעון הרביעי יורדים מחירי הפוספט במקביל לירידת חומר הגלם העיקרי - גופרית ולירידת מחירי ההובלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully