וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס יקצץ 3,250 משרות - 10% מכוח העבודה

רויטרס

23.10.2008 / 11:46

גולדמן הוא אחד מבתי ההשקעות הבודדים שחמקו ממשבר המשכנתאות בזכות החלטה לסגת משוק ני"ע מגובי משכנתאות

גולדמן סאקס, בנק ההשקעות האמריקאי, יקצץ 3,250 משרות בחברה, או 10% מכח האדם, במטרה להוריד את עלויות החברה. כך אמרו מקורבים לעיתון "וול סטריט ג'ורנל". קיצוצי המשרות ייערכו בכל חטיבות הבנק, לפי העיתון.

בסוף ספטמבר הודיע המשקיע המיליארדר וורן באפט, כי ישקיע 5 מיליארד דולר במניות גולדמן סאקס. במסגרת העסקה רכש באפט מניות בכורה תמידיות, המחלקות דיבידנד של 10% ללא הגבלת זמן, ויש להן עדיפות על תשלום דיבידנדים לבעלי מניות רגילות. לגולדמן יש אופציה לרכוש בחזרה מניות אלו בכל עת בפרמיה של 10%.

באפט רכש גם אופציות לרכישה של מניות רגילות בשווי 5 מיליארד דולר תוך חמש שנים, במחיר של 115 דולר למניה. אופציות אלו יעניקו לו נתח של 9% בגולדמן. האופציות הללו "נמצאות בכסף" - מכיוון שמניית גולדמן כבר נסחרת במחיר גבוה יותר, באפט יכול לממש אותן ברווח כבר עתה.

גולדמן סאקס הוא בית ההשקעות הרווחי ביותר בוול סטריט. הוא אחד הבודדים שחמקו ממשבר המשכנתאות, בזכות החלטה יוצאת דופן של סמנכ"ל הכספים שלו, דיוויד ויניאר, והמנכ"ל לויד בלנקפיין, אשר במהלך 2007 החליטו להפנות גב לשוק ני"ע מגובי משכנתאות ולהמר נגדו.

עם זאת, מניית הבנק נפלה ביותר מ-40% מתחילת השנה בעקבות נפילתם של המתחרים ליהמן ברדרס ובר סטרנס, ומכירתו של מריל לינץ'. המשקיעים חששו כי גולדמן ייקלע גם הוא לקשיים בגלל משבר האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully