וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל בן זאב מוריד ההמלצה לחברה לישראל: צים הופכת למשקולת על צווארה של החברה לישראל

יובל מעוז

23.10.2008 / 11:47

בבית ההשקעות כלל פיננסים הורידו המלצתם לחברה ל"תשואת שוק"



"ההשקעה בצים מטרידה כיום את והיא תמשיך להוות משקולת בטווח הקצר" - כך כותב האנליסט יובל בן זאב, מבית ההשקעות כלל פיננסים בהורדת המלצה למניית החברה לישראל, בעיקר בגלל ירידת מניית , שבשליטת החברה לישראל, והפחתת שווי לחברת הספנות צים. בבית השקעות הורידו את המלצתם למניית החברה לישראל ל"תשואת שוק" עם מחיר יעד של 2,100 שקל – 31% מעל מחיר המניה עם פתיחת המסחר היום.



צים נאלצת להתמודד באחרונה עם המשבר בענף הספנות באמצעות השבתת אוניות גדולות וביטול קווים. "המחזוריות הכלכלית בענף הספנות פוגעת בצים באופן שהיא הופכת למשקולת על צווארה של החברה לישראל, לפחות בטווח הקצר-בינוני", כותב בן זאב. "על רקע זה מתחדדות שאלות בנוגע לתוכנית האסטרטגית של צים, לכדאיותה ולמימונה". התוכנית האסטרטגית של צים היא לבצע הרחבה משמעותית של צי האוניות שלה במטרה להפוך לאחת מעשר חברות ההובלה הגדולות בעולם בעולם בתחום המכולות. בן זאב מציין כי בהמלך השנתיים האחרונות חתמה החברה על הסכמי רכישה משמעותיים ל-22 אוניות חדשות בסכום כולל של כ-3.1 מיליארד דולר לאספקה במהלך השנים 2009-2012.



"אין ספק כי כאשר החליטו על התוכנית, צים והחברה לישראל התכוננו למחזוריות כלכלית בענף ההובלה במכולות, אולם ספק רב אם התכוננו לעוצמתה. לכן , סביר להנח כי צים והחברה האם מקיימים דיונים לגבי ההמשך", אומר בן זאב. "נראה כי המחצית השנייה של 2008 תביא עמה הפסדים של עשרות מיליוני דולרים נוספים לצים על רקע מצב השוק", מסביר בן זאב, כאשר הירידה במחירי ההובלה במכולות ירד באירופה ובארה"ב היתה חדה, וההאטה העולמית פוגעת בעיקר בקווים בהם פועלת צים.



אם המצב יישאר כפי שהוא, אומר בן זאב, עלולה צים להיאלץ לביצוע הפרשה בגין ירידת ערך האוניות שרכשה, ומפנה את תשומת הלב לתזרים המזומנים של החברה: "צים היא חברה ממונפת מאוד. הון עצמי של 600 מיליון דולר (850 מיליון דולר לאחר הנפקת הזכויות) אל מול מאזן של 3.5 מיליארד דולר והתחייבויות לריכשה עתידית בהיקף של כ-2.5 מיליארד דולר. אם צים לא תקטין את היקף התוכנית האסטרטגית, או תדחה אותה חלקית, אנו צפויים לראות המשך הזרמת הון משמעותית של מאות מיליוני דולר מהחברה לישראל אל צים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully