וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרדריבטיס חתמה על חוזים בסקנדינוויה בהיקף של מיליוני דולרים

ניר צליק

23.10.2008 / 12:27

בין העסקות המרכזיות נמצאת עסקה שחתמה החברה עם בנק FIH לאספקת פתרון כולל בתחום הריביות



חברת סופרדריבטיבס (SuperDerivatives), המתמחה בפתרונות תמחור והערכות שווי של נגזרים פיננסיים, נבחרה על ידי בנקים בסקנדינוויה ומספר חברות לספק פתרונות תמחור, ניהול סיכונים והערכת שווי של נגזרים פיננסיים מסוגים שונים (מט"ח, ריביות, סחורות, מניות ואשראי) המחזקים ומרחיבים את היכולת לניהול הערכות שווי של נגזרים מסוגים שונים בזמן אמת. בין העסקות המרכזיות נמצאת עסקה שחתמה החברה עם בנק FIH Erehervsbank A/S ב-1 באוגוסט, לאספקת פתרון כולל לכל תחום הריביות: תמחור, ניהול סיכונים וניתוח תרחישים אפשריים.



שוק הנגזרים התפתח והתרחב בעשור האחרון במדינות דנמרק, פינלנד, איסלנד, נורווגיה ושוודיה, במקביל לצמיחה כלכלית חזקה במדינות האזור. ב-2007 בלבד צמחה כלכלת נורווגיה ב-6% - קצב הצמיחה הגבוה ביותר בין המדינות המערביות.



על אף המשבר בשווקים הפיננסיים, סופרדריבטיבס ממשיכה לראות ביקוש רב לשירותיה באזור צפון אירופה. מדובר בין היתר בתחומים הקשורים בשירותי שיערוך נגזרים מבוססי אשראי, שמחיריהם מאופיינים בעת הנוכחית בתנודתיות גבוהה, ולכן נדרש עבורם שיערוך שוטף ומדויק ככל האפשר.
אמיתי רצון, מנהל המכירות של סופרדריבטיבס בצפון אירופה, אמר כי "שוק הנגזרים בסקנדינוויה הבשיל בשנים האחרונות, ומאופיין בצמיחה בביקושים למערכות המספקות כלים מדויקים להערכות שווי וניהול סיכונים, הן מכיוון הבנקים והן מכיוון החברות והקרנות".



"שיערוך תיקי נגזרים על ידי צד שלישי בלתי תלוי הפך לפרקטיקה הנהוגה בשווקי סקנדינביה. כיום, מרבית לקוחות הבנקים המחזיקים בתיקי נגזרים פונים אלינו על מנת שנספק להם שירותי תמחור ושיערוך, על מנת להקטין את התלות בבנקים ובברוקרים ועל מנת להתאים את עצמם לכללי החשבונאות הנהוגים".



סופרדריבטיבס מספקת כלים להערכה בלתי תלויה בזמן אמת של מגוון נגזרים. הפתרונות מכסים טווח רחב של נגזרים הקשורים במטבעות, סחורות, שערי ריבית, ניירות ערך ואשראי. השילוב בין המידע הקיים בשוק לבין המודל להערכת שווי של נגזרים מסייע לבנקים ולחברות לנהל סיכונים, ליצור הזדמנויות ליצירת הכנסות ולהעריך באופן מדויק תיקי השקעות המבוססים על נגזרים. החברה מעסיקה כ-400 עובדים, מתוכם 300 בישראל, ועשויה להנפיק את עצמה בעתיד בבורסת נאסד"ק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully