וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר און: מתגבשים צעדים להתמודדות עם ההאטה

שר האוצר אמר עם זאת כי התערבות ממשלתית בשוק תתבצע רק אם יוכח קיומו של כשל רציני המחייב תגובה ממוקדת

"אנו מגבשים חבילת צעדים להתמודדות עם ההאטה הצפויה בקצב הצמיחה במשק". כך הודיע שר האוצר, רוני בר-און, בדיון "שולחן עגול" שנערך היום בתל אביב. שר האוצר אמר כי בין היתר נבחנות האצת תהליכים מעודדי צמיחה שעוגנו בתקציב 2009; פעילות בתחום התשתיות, שוק העבודה ומצאי האשראי במשק; והאצת שינויים מבניים והסרת חסמים בירוקרטיים בתחומים החיוניים לצמיחת המשק.

בר און הוסיף כי "המטרה העומדת לנגד עיננו היא הפעלה זהירה, מדודה, רלוונטית ואחראית של צעדים שיקלו על התמודדות המשק עם האתגרים העומדים בפניו ויזרזו תהליכים מעודדי צמיחה". השר ציין כי התמודדותו של המשק עם ההתפתחויות הפיננסיות עד כה הוכיחו את בגרותו וחוסנו של המשק. "איני שולל התערבות - זהו חלק מרכזי מאחריותי כשר אוצר. לא אהסס לפעול, אך אעשה זאת רק במקרים בהם יוכח קיומו של כשל שוק רלוונטי המחייב יוזמה ממשלתית ממוקדת ואפקטיבית", אמר בדיון.

עוד אמר בר-און כי "בתקופה הקרובה נידרש לאתגר החשוב של אישור תקציב 2009 במליאת הכנסת ובוועדותיה. קיימת חשיבות בשמירה על עקרונות התקציב הנשענים על מדיניות פיסקאלית אחראית, הקצאה ניכרת של משאבים תוספתיים לתשתיות ותחומים מעודדי צמיחה בצד הובלת מהלכים נרחבים לעידוד הצמיחה תוך צמצום פערים".

השר ציין את חשיבות פעילותו של הפורום, והדגיש כי ההיוועצות עם גורמי המשק היא חלק חשוב בתהליך זיהוי צורכי המשק, וגיבושה של המדיניות הכלכלית הרלוונטית לצורכי המשק. "בתקופה זו נדרש שיתוף פעולה בין כלל הגורמים במשק והתלכדות סביב מדיניות כלכלית נחושה שתמזער את השפעת המשבר הכלכלי הגלובלי על צמיחתו של המשק", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully