וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמת הסיכון על אג"ח של המדינות המתפתחות עולה לשיא של שש שנים

סוכנויות הידיעות

23.10.2008 / 12:54

אנליסטים: אין מפלט יותר בטוח יותר מאשר אג"ח של ממשלת ארה"ב



רמת הסיכון של אג"ח ממשלתיות שמנפיקות המדינות המתפתחות הגיעה לשיא של שש השנים האחרונות, כאשר המרווח בין התשואה על האג"ח שלהן לזו של ממשלת ארה"ב, עלה ב-0.14% והגיע ל-8.16%, לפי מדד +EMBI של בנק ג'יי. פי. מורגן צ'ייס. מדד המניות MSCI של המדינות המתפתחות ירד היום ב-3.3%. מתחילת החודש צנח המדד ב-34% - הנפילה החדה ביותר מזה שני עשורים.



עלות ביטוח האג"ח היומיות של 14 המדינות המתעוררות, מארגנטינה ועד אוקראינה, זינק ב-3.18% לרמה של 9.91%, לפי מחירי דויטשה בנק במדד CDX. התשואה על אג"ח ממשלתיות של רוסיה ל-30 שנה עלתה ב-0.34% לשער של 11.32% - שיא של כל הזמנים.



"אין מפלט בטוח אחר מאשר באג"ח של ממשלת ארה"ב", טוען ג'ים ריד, ראש מחלקת אסטרטגית אשראי בסניף דויטשה בנק בלונדון. "האירועים של השבועיים האחרונים והגלובליזציה של מחנק האשראי הם עדות ברורה לכך". כחלק מהעמקת המשבר מחוץ לארה"ב, הצטרפה אתמול בלארוס לרשימת המדינות שפנו לקרן המטבע הבינלאומית כדי לקבל הלוואת חירום, לאחר שבימים האחרונים עשו זאת איסלנד, פקיסטאן, הונגריה ואוקראינה. כל המדינות האלו סובלות מקשיי נזילות חמורים כתוצאה מחוסר האפשרות ללוות ממוסדות פיננסיים וממשלתיים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully