וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכה כלפון: בעקבות התבהרות עומק משבר האשראי - כדאי להתמקד באג"חים בנקאיים

יובל מעוז

23.10.2008 / 13:05

סמנכ"ל קרנות נאמנות בישיר בית השקעות ממליץ בענף הנדל"ן על האג"חים של גזית גלוב ומבני תעשייה



שוק האג"ח יודע באחרונה ירידות חדות בעקבות פדיונות מרובים של הציבור. מתחילת החודש ירד מדד התל בונד 40 ב-6.2% וכעת מתחילים לגבור הקולות בקרב המשקיעים שמחפשים הזדמנויות בשוק. מיכה כלפון, סמנכ"ל קרנות נאמנות בישיר בית השקעות, מוצא כמה סוגים של אג"חים ראויים להשקעה, כאשר הוא מסביר כי בעיניו המשבר הפיננסי הולך ומתבהר ועומד להיות מאחורינו, והמשבר יעבור לשוק הריאלי.



מתוך נקודות ההנחה זו, אומר כלפון כי כעת "אנחנו מתמקדים באג"חים בנקאיים, בחברות בנות של הבנקים, חברות המנפיקים שלהם או שטרי ההון. התשואות שניתן לקבל באג"חים הללו ביחס לאג"ח ממשלתי, הן גבוהות יותר מאג"חים של חברות כמו או . הבנקים נסחרים עם הון עצמי מכובד ופיזור טוב של האשראי". כלפון מסביר את ההתמקדות בגופים הפיננסים גם כאלטרנטיבה לחברות היצרניות: "הנזילות לא תהיה כמו בעבר בעקבות המשבר, אבל אנו צופים כי הביקושים בשוק ירדו משמעותית בארץ ובעולם".



אג"חים עליהם ממליצים בישיר בית השקעות הן של הבנק הבינלאומי 1 (אג"ח שקלי לשנה וחצי שנותן 1.5% מעל אג"ח ממשלתי); פועלים הנפקות סדרה ו' (אג"ח קצר לשלושה חודשים). כלפון מתייחס לאג"ח זה כתחליף למק"מ, ואומר כי "אפשר לקבל אותו בתשואה של 4% בעוד שמק"מים נסחרים ב-3.3%-3.4%". בתחום האג"חים הדולריים מציין כלפון את האג"ח של אורמת מסדרה 9 שייפדה בסוף השנה. "אנחנו לא רואים בעיה שאורמת לא תחזיר את הכסף", כאשר התשואה היא כ-10%. אג"ח דולרי נוסף הוא גלבוע דולר, שמגובה באג"חים של מדינת ישראל בחו"ל. הדירוג של האג"ח מדורג על ידי מעלות AAA, והחיסרון שלו הוא בסחירות לא גבוהה.



בתחום הנדל"ן מציין כלפון את האג"חים של ושל . כלפון אומר כי גזית גלוב היא חברה ש-60% מהנכסים שלה הן כמעט ללא שעבודים. "גזית בונה את החזר החובות של בא"גחים לפי תזרים המזומנים מהנכסים שלה, ולכן כמעט כולם ארוכים. בנוסף, יש להם הכרה בינלאומית. גזית גלוב מאוד מעניינת, והאג"חים המומלצים הם מסדרה ד'-ו'". חברה נוספת עליה ממליץ כלפון היא מבני תעשייה, בעלת אג"חים קצרים משל גזית. "פישמן קונה אג"חים בשוק, ולמרות שיש לה פרופיל עסקי קצת יותר מסוכן, בעיקר בגלל השקעות ברוסיה, יש לה נדל"ן בישראל ואג"חים מעניינים - האג"ח מסדרה ו' נסחר בתשואה של 9.6% צמוד".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully