וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צים צפויה לרשום הפסדים של עשרות מיליונים

אורה קורן

23.10.2008 / 12:34

כלל פיננסים הודיעה היום על הורדת ההמלצה למניות החברה לישראל ל"תשואת שוק", על רקע ההתחייבויות הכבדות של צים

כלל פיננסים הודיעה היום על הורדת ההמלצה למניות החברה לישראל ל"תשואת שוק", על רקע הבעיות הקשות עמן מתמודדת חברת הספנות צים שבשליטתה. על פי כלל פיננסים, צים צפויה לרשום הפסדים של עשרות מיליוני דולרים במחצית השניה של 2008, בנוסף להפסדים שרשמה במחצית הראשונה של השנה שהסתכמו בכ-70 מיליון דולר.

בכלל פיננסים הצביעו על תכנית ההצטיידות השאפתנית של צים, הכוללת 22 אניות חדשות וציוד ב-3.1 מיליארד דולר עד שנת 2012 וציינו, כי היא בבחינת משקולת על החברה, שההון העצמי שלה הוא 600 מיליון דולר וההתחייבויות העתידיות הן 2.5 מיליארד דולר. אם צים לא תצליח להקטין את היקף ההתחייבויות בעלויות סבירות, צפויה החברה לישראל להזרים לה הון בהיקפים של מאות מיליוני דולרים.

צים סובלת ממשבר ענף הספנות העולמי שמתבטא בקריסת מדד מחירי ההובלה בכ-90% ממאי 2008, נוכח ההאטה בסחר העולמי וצפי להחרפתה. מכולות משנעות סחורה בקיבולת של כמחצית מנפח ההובלה שלהן ורושמות הפסדים. שווי חברות ספנות באסיה קרס בשיעורים של 50%-70%.

תכנית ההתייעלות של חברות ספנות, בהן צים, כוללת קיצוץ קווי הובלה לא רווחיים ושיתוף פעולה בקווים שיוותרו כדי להבטיח הפלגה של מכולות מלאות יותר. בעיות מימון קשות מחמירות את המצב על רקע התחייבויות הענף לרכישת אניות חדשות שהוזמנו. רוב האניות שבבנייה הן גדולות, על רקע ההערכה שרווחה עד לאחרונה, כי לאחר האולימפיאדה יגדל מחדש הביקוש של סין לברזל, דבר שלא קרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully