וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קנדה מצדיקה את פרופיל הסיכון הנמוך שלה ביחס לארה"ב?

TheMarker

23.10.2008 / 14:08

התנאים הכלכליים בקנדה ימשיכו להחריף ויתבטאו בירידה במכירות הקמעוניות, ירידה בהתחלות הבנייה ועלייה באבטלה



להערכת האנליסט אריה טל מספרינט נראה כי התנאים הכלכליים בקנדה ימשיכו להחריף ויתבטאו בירידה במכירות הקמעוניות, ירידה בהתחלות הבנייה ועלייה באבטלה. עם זאת מציין טל, כי פרופיל הסיכון של קנדה טוב יותר לעומת מדינות מפותחות אחרות והסיכונים במגזר הפיננסי נמוכים יותר לעומת ארה"ב ומדינות אירופה.



הירידה בנתוני המכירות הקמעוניות בקנדה בשיעור של 0.3% לעומת חודש קודם, נתנו ביטוי לחששותיהם של קובעי המדיניות בבנק המרכזי והוכיחו כי כלכלת קנדה מתחילה להתכווץ באופן משמעותי.



כתוצאה מההאטה והציפיות להחרפת התנאים הכלכליים תוך ירידה בלחצים האינפלציוניים, צופה טל כי הבנק המרכזי של קנדה יחתוך את הריבית בחצי אחוז עד סוף השנה. עוד הוסיף כי, להערכתו צפוי להמשיך ולהיחלש בשל החרפת התנאים הכלכליים, צמצום פער הריביות לעומת ארה"ב והירידה במחירי הסחורות.



הבנק המרכזי של קנדה יפרסם היום, ב-16:30 שעון ישראל, את דו"ח המדיניות המוניטארית לחודש אוקטובר. לפני יומיים, הוריד הבנק המרכזי בקנדה את הריבית ברבע אחוז לרמה של 2.25% אך אותת על סיכוי להורדות נוספות על רקע החרפת התנאים הכלכליים הנוכחיים בקנדה וציפיות פסימיות להמשך הדרך.



המכירות הקמעונאיות בקנדה ירדו בשיעור של 0.3% בחודש אוגוסט לעומת חודש קודם כתוצאה מירידה בהיקף מכירות הרכבים, דלק, מחשבים, רהיטים והלבשה.



גם המדד המשולב של קנדה המורכב מעשרה אינדיקטורים כלכליים האמורים לנבא יחדיו את הפעילות העסקית העתידית ירד בשיעור של 0.2% כתוצאה מירידה במחירי הבתים, ירידה באורך שבוע התעסוקה, הזמנות חדשות וירידה בערכם של נכסים פיננסיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully