וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הדיור בארה"ב לא מתאושש: מספר הבתים המצויים בהליכי עיקול זינק ב-71% לשיא ברבעון השלישי

אשר שכטר

23.10.2008 / 14:15

766 אלף בתים בארה"ב נמצאו בהליכי עיקול ברבעון השלישי; 250 אלף בתים עוקלו על ידי בתים

766 אלף בתים בארה"ב נמצאו בשלב כלשהו של תהליך עיקול ברבעון השלישי, זינוק של 71% לעומת הרבעון השלישי של שנת 2007. 250 אלף בתים עוקלו על ידי בנקים ברבעון השלישי, 81 אלף מתוכם בחודש ספטמבר.



ריאלטי טראק צופה כי עד סוף השנה, מספר הבתים המעוקלים בשוק הנדל"ן האמריקאי יגיע למיליון - כשליש מכל הנכסים העומדים למכירה בארה"ב. "להצפה בשוק יהיו השלכות רציניות מאד על מחירי הבתים", אמר ריק שארגה, סמנכ"ל השיווק של ריאלטי טראק. לפי האתר Economy.com של חברת דירוג האשראי מודי'ס, כ-12 מיליון מתוך 52 מיליון לווי המשכנתאות בארה"ב, 23%, משלמים כעת משכנתא הגבוהה יותר מהשווי של ביתם.



שש מדינות - קליפורניה, פלורידה, אריזונה, אוהיו, מישיגן ונוואדה - היו אחראיות ליותר מ-60% מעיקולי הבתים ברבעון השלישי, כאשר קליפורניה לבדה היתה אחראית לרבע מכל הליכי העיקולים בארה"ב במהלך הרבעון. בניו יורק עלה מספר הבתים המצויים בהליכי עיקול ב-19% ל-14.5 אלף, בעוד שבניו ג'רזי עלה מספר הבתים המצויים בהליכי עיקול ב-95% ל-17.8 אלף ברבעון השלישי.



בחודש ספטמבר רשם מספר הבתים המצויים בהליכי עיקול ירידה של 12% לעומת אוגוסט, בעקבות שינוי חקיקה שנועד לסייע לבעלי בתים לשמור על בתיהם מעיקולים והוביל לעיכוב בהליכים. בקליפורניה, למשל, חייבים בנקים וחברות משכנתאות ליצור קשר עם הלווים 30 יום לפני הגשתה של הודעת עיקול.



שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, אמר השבוע בראיון לתכנית הראיונות של צ'רלי רוז בערוץ PBS כי הממשל בארה"ב עשוי לרכוש את משכנתאותיהם של לווים הנאבקים בתשלומי המשכנתא במטרה לסייע להם לבעלי הבתים. בחודש שעבר אישר הקונגרס האמריקאי תוכנית חירום כלכלית בסך 700 מיליארד דולר, במסגרתה יוכל משרד האוצר לרכוש ניירות מגובי משכנתאות מבנקים ומוסדות שנקלעו לקשיים ולשנות את תנאיהן של אותן משכנתאות כדי לסייע ללווים להימנע מעיקול בתיהם.



"אני לא אהיה מופתע אם מספר עיקולי הבתים ימשיך לגדול, ככל שההאטה הכלכלית תחריף. האנשים שחיים ממשכורת למשכורת עשויים לאבד את עבודותיהם, וזה יוביל ליותר עיקולי בתים", אמר שארגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully