וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי נחלץ לעזרת העסקים הצרפתיים: צרפת תקים קרן השקעות ממשלתית שתספק סיוע לחברות אסטרטגיות

סוכנויות הידיעות

23.10.2008 / 14:34

נשיא צרפת: לאירופה אסור להיות נאיבית ולהותיר את החברות שלה לחסדיהם של הטורפים



נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אמר היום כי צרפת תיצור קרן השקעות ממשלתית שתספק "סיוע מאסיווי" לעסקים צרפתיים הזקוקים להזרמת הון בעקבות משבר האשראי העולמי, במטרה להגן עליהם מהשתלטות על ידי חברות זרות. בנאום שנשא בעיר אנסי בצרפת, אמר סרקוזי כי הממשלה הצרפתית "תתערב באופן מאסיווי בכל פעם שחברה אסטרטגית, אפילו אם היא קטנה או בגודל בינוני, תזדקק להזרמת הון".



סרקוזי כינה את הקרן החדשה "קרן התערבות ציבורית", וציין כי היא תנוהל על ידי הבנק הצרפתי Caisse des Depots et Consignations, ותרכוש מניות בחברות בהן היא תחזיק "באופן זמני". סרקוזי הוסיף כי במסגרת התוכנית, הממשלה תקפיא מס על השקעות עסקיות עד לתחילת 2010 במטרה לסייע לחברות, אשר צפויות להיפגש בעקבות ההאטה הגלובלית והמיתון בצרפת. הממשלה גם תבקש מחברת ביטוח המשנה הממשלתית CCR לבטח יותר הלוואות ולספק יותר אשראי לעסקים.



"לאירופה אסור להיות נאיבית ולהותיר את החברות שלה לחסדיהם של הטורפים הבינלאומיים. על צרפת לא להיות היחידה שמגנה על האינטרס שלה ועל אזרחיה", אמר סרקוזי, שהוסיף כי המשבר הנוכחי רחוק מסיום. סרקוזי טען כי "אם המצב ימשיך להידרדר, אנו נזדקק ליוזמה ציבורית חזקה".



בורסת פאריס נפלה ב-43% מאז תחילת השנה, בעקבות המשבר המחריף בשוקי האשראי העולמיים. כלכלת צרפת, השלישית בגודלה באירופה, נפלה למיתון הראשון שלה מזה 15 שנים ברבעון השלישי ,לאחר שכלכלתה הצטמצמה ברבעון השני וצפויה להמשיך להתכווץ גם ברבעונים הבאים.



החודש הציגה ממשלת צרפת תוכנית לחילוץ המגזר הבנקאי במדינה בסך 360 מיליארד יורו (489 מיליארד דולר), שבמסגרתה תרכוש מניות בנקים ותערוב להלוואות חדשות. סרקוזי יזם גם את הפסגה הבינלאומית בין מנהיגי הכלכלות הגדולות בעולם, שבמסגרתה ידונו מנהיגי המדינות במציאת פיתרון למשבר האשראי הנוכחי, וברפורמה במערכת הפיננסית העולמית שתמנע משברים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully