וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NDS מחמיצה את תחזית השוק: הרווח הנקי ירד ב-71% מ-46.3 מיליון דולר ל-13.4 מיליון דולר

ניר צליק

23.10.2008 / 15:25

הרווח התפעולי של החברה נשחק ב-56%, מ-58 מיליון דולר ל-25.9 מיליון דולר בלבד



על רקע הצעת הרכש של ניוז קורפ ורופרט מרדוק ל-, מפרסמת החברה, העוסקת בפיתוח מערכות גישה מותנית לשידורי טלוויזיה דיגיטלית בתשלום (כרטיסים חכמים), את דו"חות הרבעון הראשון של השנה ומחמיצה את תחזיות השוק בפער גדול.



החברה רשמה ברבעון הנוכחי הכנסות של 182.2 מיליון דולר, ירידה של 11% לעומת הכנסות של 204.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ציפיות האנליסטים היו להכנסות של 215.6 מיליון דולר ברבעון הנוכחי.



הרווח הגולמי של החברה עמד על 106.7 מיליון דולר, ירידה של 21.7% לעומת רווח גולמי של 136.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי של החברה עמד על 58.6% בהשוואה לשיעור רווח
גולמי של 66.5% ברבעון המקביל.



הרווח התפעולי של החברה עמד על 25.9 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 58.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 55.5%. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 13.4 מיליון דולר או 23 סנט למניה, ירידה של 71% לעומת רווח נקי של 46.3 מיליון דולר או 79 סנט למניה בתקופה המקבילה. ציפיות האנליסטים היו לרווח נקי של 67 סנט למניה, כאשר אפילו ההערכה הגרועה ביותר עמדה על רווח נקי של 54 סנט למניה.



אייב פלד, מנכ"ל ויו"ר החברה, אמר כי "תוצאות הרבעון הנוכחי משקפות הכנסות נמוכות יותר ממספר לקוחות, כאשר המכירות להם ירדו מבחינת הכמות ומשקפות תמחור חדש המשקף את ההבדל במדיניות החלפות הכרטיסים החכמים, וכן מיחזור כרטיסים חכמים על ידי מספר לקוחות. התוצאות הן בהתאם לתחזית שלנו לשנת 2009. בנוסף, תוצאות אלו הושפעו על ידי תנודות בשערי מטבעות ברבעון הנוכחי. בנקודה זו, אי הוודעות בכלכלה העולמית לא השתקפה בתוצאות התפעוליות שלנו או בתחזית. עם זאת, אנחנו נותרים זהירים ואנחנו בוחנים את התוצאות בשטח בקפידה".



דירקטוריון החברה, שבה מחזיק רופרט מרדוק באמצעות ניוז קורפ ב-72%, סיכם על רכישתה תמורת מחיר של 63 דולר למניה, המשקפים לחברה שווי של 1.04 מיליארד דולר על ידי ניוז קורפ ו-Permira. על פי ההסכם המשולש, חברת Permira תחזיק 51% מן המניות בעוד ניוז קורפ תחזיק 49% מקבוצת NDS. העסקה אמורה להיסגר סופית לפני תום 2008, אך נראה כי המשקיעים בחברה לא בטוחים במימושה בעקבות המצב הכלכלי העולמי, שכן מחירה של מניית NDS עמד אמש בסיום המסחר על 50 דולר למניה בלבד.



קופת המזומנים של החברה הכילה נכון לסוף הרבעון 711.1 מיליון דולר בלבד, בהשוואה לקופת מזומנים של 735 מיליון דולר בתום הרבעון הקודם. בין התנאים בחוזה שנחתם עם ניוזקופר ופרמירה נקבע כי העסקה תצא לפועל רק אם בקופת החברה יהיו לפחות 725 מיליון דולר, דבר שעשוי להטיל ספק על ביצועה.



האנליסט זיו טל מאוסקר גרוס אמר בעקבות הדו"חות כי "האתגרים התפעוליים, בפרט בנושא החשיפה למטבעות שונים מקשים על שורת ההכנסות של החברה. בנוסף, נגמרה תקופת החלפת הכרטיסים החכמים, שנמשכה בערך כחמישה רבעונים. אין ספק שההתחזקות של הדולר תסייע לחברה ברבעונים הבאים. השורה התחתונה היא כי העסקה תצא קרוב לוודאי לפועל, למרות הפער בין מחיר העסקה למחיר המניה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully