וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החששות חוזרים לשוקי האשראי: הליבור לשלושה חודשים כמעט ללא שינוי; הליבור היומית עלתה

סוכנויות הידיעות

23.10.2008 / 15:37

הליבור לשלושה חודשים ירדה ל-3.53%; הליבור היומית עלתה לראשונה מזה 10 ימים ל-1.21%



הריבית הבין-בנקאית על הדולר בלונדון (ליבור) לשלושה חודשים האטה היום את הירידה שרשמה בימים האחרונים ונותרה כמעט ללא שינוי, בעקבות התחזקות החששות בשוקי האשראי. זאת, למרות תוכניות החירום והזרמות ההון הממשלתיות לשווקים.



הליבור לשלושה חודשים ירדה בפחות מ-0.01% ל-3.53% היום, בעוד שריבית הליבור היומית עלתה לראשונה מזה עשרה ימים וטיפסה ב-0.09% ל-1.21%. הריבית הבין-בנקאית על היורו (יוריבור) לשלושה חודשים ירדה היום ב-0.02% ל-4.92%, רמתה הנמוכה ביותר מאז יוני. בהונג קונג עלתה הריבית הבין-בנקאית לשלושה חודשים (היבור) ב-0.9% ל-3.24%, לראשונה מזה שבוע.



"הפעילות בשוקי האשראי לא מתחדשת בצורה חזקה, או אפילו משמעותית, והיא לא תתחדש כל עוד הבנקים לא יקבלו את מה שהבנקים רוצים לקבל מהבנקים המרכזיים. זה אמנם סימן טוב שהריבית יורדת, אך זה נובע מכך שהבנקים המרכזיים פועלים בשוק הבין-בנקאי ומספקים נזילות לפי הצורך", אמר פטריק ז'אק, אסטרטג להשקעות אג"ח בבנק הצרפתי BNP פאריבה, לסוכנות הידיעות בלומברג.



למרות הירידה בריבית הבין-בנקאיות בימים האחרונים, הליבור לשלושה חודשים עדיין גבוהה ב-2.04% מריבית הבסיס של הבנק הפדרלי וב-1.21% מרמתה בחודש שעבר. שוקי האשראי, שנכנסו למשבר בשנה שעברה, קפאו לחלוטין לאחר קריסתו של בנק ההשקעות בספטמבר ואילצו בנקים ומרכזיים וממשלות בארה"ב, אירופה, אסיה ואמריקה הלטינית להכריז על צעדי חירום ותוכניות סיוע למגזר הפיננסי במטרה לבלום את מחנק האשראי ולהוריד את הריבית הבין בנקאית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully