וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכירות הקמעוניות בבריטניה ירדו ב-0.4% באוגוסט וספטמבר - אנליסטים ציפו לנפילה חדה יותר

ירון הופמן

23.10.2008 / 15:45

"גרדיאן": הכלכלנים חוזים ארבעה רבעונים רצופים של צמיחה שלילית בבריטניה



המכירות הקמעוניות בבריטניה ירדו ב-0.4% באוגוסט וספטמבר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לפי נתוני משרד הסטטיסטיקה במדינה, כך דיווח העיתון "גרדיאן". למרות שאנליסטים ציפו לירידה חדה יותר, הם ממשיכים לטעון כי העתיד טומן בחובו נתונים גרועים מאלה.



"למכירת הקמעוניות יש עדיין לאן ליפול", אומר ג'יימס נייטלי, כלכלן מבית ההשקעות ING פייננשל מרקטס. "עם הגידול באבטלה והקיפאון במשכורות, יגבר הלחץ על משקי הבית לצמצם באורח משמעותי את הצריכה". הנתונים שהתפרסמו היום מראים כי המכירות של ענף הטקסטיל וחנויות ההלבשה וההנעלה ירדו ב-2.3%, ותרמו יותר מכל לנפילה בהיקף הרכישות הקמעוניות. המכירות בחנויות כלי הבית הצטמצמו ב-2%.



דו"ח נוסף על של חברת המחקר ורדיקט מראה על ירידה צפויה בחג המולד בצריכת מוצרים שאינם מזון - בשיעור של 0.2% - לראשונה אחרי יותר מעשור שנים. ההוצאה על הרכישות הקמעוניות כולן תיגדל ב-2% בלבד.



"אנחנו מאמינים שהירידה בהיקף המכירות הקמעוניות תתרום לארבעה רבעוניים של צמיחה שלילית, ולקיצוצים נוספים בשער הריבית של הבנק המרכזי - אנחנו צופים ששער הריבית יירד לרמה של 2.75% ברבעון השני של 2009" , מציין נייטלי. כיום עומדת הריבית בבריטניה על 4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully