וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי בתל אביב: אברהם הירשזון, מנכ"ל הע"ל לשעבר, וחשב ניל"י לשעבר מואשמים בגניבת 4 מיליון שקל

עמית בן-ארויה

23.10.2008 / 16:26

מתוכם 2.5-2 מיליון שקל הועברו להירשזון



"יום אחד נכנסתי ללשכה של רוסו (יצחק רוסו, מנכ"ל הע"ל לשעבר, ע.ב.א) והוא ישב עם רונית (רונית גרטי, מנהלת הכספים לשעבר בהע"ל, ע.ב.א) והכינו כסף לאברהם (אברהם הירשזון, יו"ר הע"ל לשעבר, ע.ב.א). הם לא הרגישו נוח כשנכנסתי. אמרתי שאם אני שומע שהועברו כספים, אני מתפטר", כך אמר היום ממלא מקום יו"ר הע"ל לשעבר, אנשל אשכנזי, עד תביעה במשפט המעילה בהסתדרות העובדים הלאומית. לדבריו, רוסו אמר לו שהירשזון לוחץ עליו לקבל כסף.



שר האוצר לשעבר הירשזון, מנכ"ל הע"ל לשעבר, רוסו וחשב ניל"י לשעבר, אמציה בונר, מואשמים כי ב-2005-1998 גנבו 4 מיליון שקל כאשר מתוכם סכום של 2.5-2 מיליון שקל הועברו להירשזון. ציון כהן, מנכ"ל קרן הפנסיה של הע"ל, מואשם בסיוע לגניבה.



אשכנזי הסביר בעדותו במהלך המשפט שהתנהל באולמה של השופטת ברכה אופיר-תום בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שהיה חותם בלנקו על צ'קים שהיו עוברים הלאה. כמו בדיון הקודם בה עלתה הסוגיה בנוגע לעד אחר, לא התאפקה השופטת ואמרה לעד, "אתה יודע, שזה מרוקן את החתימה מתוכן". העד השיב כי לא יכול היה להעלות על הדעת שמישהו יעשה שימוש לרעה בצ'קים. "זה היה מקובל", הוסיף, "סטנדרט, אולי לא טוב, אבל סטנדרט". השופטת הפטירה בציניות "מאוד נחמד".



בחקירה הראשית סיפר אשכנזי על אחד העימותים שהיו לו עם ראש אגף הכספים לשעבר בהע"ל, עובדיה כהן. לדבריו, "כהן הצביע בידו לכיוון לשכתו של הירשזון ועשה מן תנועה כזו ואמר 'מה אתה רוצה, אני צריך לתת לו כסף'. כך הבנתי שעובדיה נותן כסף לאברהם". כהן הודה במסגרת הסדר טיעון בגניבה של 10 מיליון שקל. לפי ההסדר ייגזרו עליו ארבע שנים ושמונה חודשים של מאסר בפועל.



אשכנזי ניסה במהלך עדותו להרחיק עצמו ככל האפשר מהעברת המזומנים להירשזון חרף התפקידים הבכירים שמילא. הוא העיד כי נדמה לו שרוסו אמר לו שהכספים שהועברו להירשזון היו במסגרת הסדר הפיצויים.



בא כוחו של הירשזון, עו"ד יעקב וינרוט, בחקירה נגדית שאל: "אמרת במשטרה שרוסו אמר לך שהירשזון טוען שחייבים לו פיצויים?" תשובת אשכנזי: "אם זה כתוב זה כנראה נכון". במהלך החקירה ניסה וינרוט להוכיח את הגרסה של הירשזון: הכספים במזומן שהועברו לו במעטפות היו חלק מהסדר הפיצויים העתידי שלו לאחר 31 שנות עבודה בהע"ל.



בכל מקרה, הטעים אשכנזי, הירשזון לא פנה אלי בנוגע לפיצויים אלא רק דרך רוסו. הכי קל שתשאל את רוסו", הציע לסניגור. הקהל פרץ בצחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully