וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחייה נוספת בהשלמת העסקה של אפריקה ישראל למכירת נכס במיאמי

יובל מעוז

23.10.2008 / 16:36

מועד השלמת העסקה הסופי נדחה ב-16 חודשים



העסקה של למכירת קרקע במיאמי מתעכבת: החברה הודיעה היום כי חתמה על תיקון בהסכם עם החברה הרוכשת של הקרקע במיאמי, לפיה תהיה זכאית הרוכשת לדחות את מועד השלמת העסקה ב-16 חודשים, עד ל-2 במארס 2010.



בדצמבר 2007 מכרה אפריקה ישראל של לב לבייב באמצעות שש חברות בנות נכס במיאמי, הנקרא בלוק 42, בשטח של כ-24 אלף מ"ר תמורת 88.7 מיליון דולר. על חשבון התמורה המלא מהעסקה הועבר לידי החברה סכום כולל של 16 מיליון דולר. בין הצדדים הוסכם כי השלמת העסקה תתבצע עד ל-30 בספטמבר 2008.



כעת הוכנס תיקון להסכם כי מועד השלמת העסקה יידחה ל-31 באוקטובר, אך לרוכשת ניתנה אפשרות לדחיית השלמת העסקה.



עבור כל דחייה של חודש תשלם המוכרת לאפריקה מיליון דולר, עבור שני החודשים הראשונים, ו-2 מיליון דולר עבור כל חודש בשלושת החודשים שלאחר מכן, וב-11 החודשים של שלאחר מכן מיליון דולר עבור כל חודש של דחייה. סכומי הפקדונות לא יוחזרו לרוכשת, אלא אם תפר אפריקה את התחייבותיה להעברת הבעלות בנכס הנמכר.



גורמים בשוק הסבירו כי הדחייה הנוספת בסגירת העסקה משקפת חשש כי רוכשת הקרקע תעדיף לסגת מהעסקה ולשלם את הפיצויים, מאשר להשלים את מלוא העסקה.



תיקון נוסף שהוכנס להסכם בין הצדדים הוא כי במועד השלמת העסקה, תפצה הרוכשת את החברות הבנות של אפריקה על ההוצאות הנלוות מדחיית השלמת העסקה ממארס 2008 ועד מועד השלמת העסקה. הפיצוי של אפריקה יעשה בקשר למשכנתא על הנכס הנמכר שניתנה לחברות על ידי בנק מממן, עד לגובה של 2% מסכום המשכנתא. זאת בנוסף לפיצוי בגין תשלומי ריבית על המשכנתא במהלך תקופת הדחייה, אותם התחייבה הרוכשת לשלם במלואם.



בהודעותיה הקודמות של אפריקה, הודיעה החברה כי אם תושלם העסקה, היא צפויה לרשום רווח של כ-39 מיליון דולר לפני מסים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully