וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפל של שש שנים בקצב היצוא הטייוואני

בלומברג

23.10.2008 / 17:02

שיעור ההזמנות ליצוא - אינדיקטור לשילוח בשלושת החודשים הקרובים עלה בחודש אוגוסט בשיעור של 2.82% לאחר עלייה בשיעור של 5.38% באוגוסט האחרון בהשוואה לאשתקד



קצב היצוא של טייוואן בחודש ספטמבר ירד לשפל של שש שנים עקב האטה בביקושים מסין ומארה"ב.



שיעור ההזמנות ליצוא, אינדיקטור לשילוח בשלושת החודשים הקרובים עלה בחודש אוגוסט בשיעור של 2.82% בהשוואה לשנה שעברה לאחר עליה בשיעור של 5.38% באוגוסט האחרון בהשוואה לאשתקד.



לדברי משרד האוצר הטייוואני בטאיפיי זה הוא קצב הגידול הנמוך ביותר שנרשם לשיעור זה מאז מרץ 2002. הערכות האנליסטים לגבי קצב הגידול של שיעור ההזמנות ליצוא עמדו על שיעור של 4.3%.



בשל נתוני המקרו הקשים בעולם מתכננת ממשלת טייוואן להוריד את תחזית הצמיחה שלה שלה לשנת 2009. כלכלות נוספות באסיה המבוססות יצוא כמו סינגפור וסין מאטות אף הן בשל הירידה בביקושים מצד השוק האמריקאי. צמיחתה של סין רשמה שפל של חמש שנים ברבעון האחרון, כלכלת יפאן התכווצה ברבעון השני וסינגפור גולשת למיתון.



לאור ההאצה בקצב ההאטה בעולם צופים כלכלנים בעולם כי שיעור הצמיחה השנתי ביצוא הטיוואני יצטמצם לספרה אחת. הצפי לשיעור הזמנות לשילוח הימי הטייוואני בשנת 2009 יורד אף הוא ועלול לגרום לירידה בגיוס עובדים ובהשקעות. בהתאם לירידה זו הקטינה בתחילת אוקטובר ממשלת טייוואן את תחזית הצמיחה המדינית לשנת 2009.



הנתונים הכלכליים נמסרו על ידי ממשלת טייוואן לאחר סגירת המסחר בבורסה המקומית שרשמה היום ירידה של 2.7% ואיבדה כ-47% מערכה מתחילת השנה.



היצוא הטיוואני מהווה חצי מהתוצר המקומי בהתאם לירידה המתמשכת בהיקפו, רשם קצב הצמיחה של כלכלת טייוואן ברבעון האחרון שפל של שנה. הייצור התעשייתי במדינה נפל ב-1.39% בספטמבר בהשוואה לאשתקד בנוסף על ירידה בשיעור של 0.66% בחודש אוגוסט.



שיעור ההזמנות מארה"ב, יעד היצוא השני בגודלו של טייוואן, ירד בספטמבר בשיעור של 2.29% לאחר גידול של 2.18% באוגוסט. אחוז ההזמנות המשולב של סין והונג קונג ירד ב-10.79% בספטמבר לאחר ירידה של 8.86% באוגוסט.



רבים מהיצרנים הטיוואנים מייצאים חלקי אלקטרוניקה לסין ואלו מיוצאים הלאה כמוצרים שלמים לשווקים כמו ארה"ב. יותר מ-85% מתעשיית המחשבים הטייוואנית עוברת תהליך הרכבה וגימור בסין.



סך כל הייצוא מטייוואן הסתכם בחודש ספטמבר ב-31.79 מיליארד דולר מול 32.13 מיליארד באוגוסט.



שיעור ההזמנות של מוצרי אלקטרוניקה עלה בשיעור של 3.9% בספטמבר לעומת 4.23% באוגוסט. ההזמנות למוצרי טכנולוגיה ותקשורת עלו בשיעור של 10.61% לעומת 12.07% באוגוסט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully