וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ראשון לציון, ההסתדרות הכללית והמדינה ישלמו ביחד כ-10 מיליון שקל לנער שטבע בחוף הים

הילה רז

23.10.2008 / 17:28

הנער סובל עד היום משיתוק מלא, עיוורון והפרעות שפה ודיבור



עיריית ראשון לציון, ההסתדרות הכללית והמדינה ישלמו ביחד כ-10 מיליון שקל לנער שטבע בחוף הים בראשון לציון בעת שביתת מצילים שהיתה ברחבי הארץ בקיץ 1999. הנער, שבמועד הטביעה היה בן 14, פונה מחוסר הכרה וסובל עד עתה משיתוק מלא, עיוורון, הפרעות שפה ודיבור והינו סיעודי לחלוטין.



הנער, שסיים את לימודיו בכיתה ח', הלך עם חבריו לחוף רחצה מוכרז ביומה האחרון של שנת הלימודים. באותה עת נקטו מצילי הים בשביתה, כך שהחל מהשעה 14:00 לא ניתנו שירותי הצלה בחוף. לאחר שהמצילים עזבו את החוף הוא נכנס לים ונקלע למערבולת. פקחי העירייה חילצו אותו מהים כשהוא מחוסר הכרה.



נשיאת בית המשפט המחוזי בחיפה קובעת בפסק הדין כי העירייה לא נקטה באמצעי זהירות סבירים שהיה עליה לנקוט בהם. לדברי השופטת "היה עליה לנסות לגייס מצילים חלופיים, להגדיל את מצבת הפקחים בחוף; לוודא כי ביום התאונה ייתלו שלטי 'אין מציל' לאחר עזיבת המצילים וכי מערכת הכריזה תשמיע אזהרות מפני כניסה למים". השופטת קובעת עוד כי היה על העירייה לתת הודעות מתאימות לבתי הספר שבתחומה. בייחוד ביום סיום שנת הלימודים כשבחוף שהו תלמידים רבים.



לגבי ההסתדרות שהכריזה על שביתת המצילים שארכה למעלה מחודשיים ובמסגרתה עבדו המצילים שבע שעות ביום בלבד בין השעות 7:00 ל-14:00 - מציינת השופטת כי הפסקת עבודת המצילים בצהריים היתה רשלנית. לדברי השופטת "עזיבת כל המצילים את עבודתם בחוף בשעה 14:00 היתה פעולה בלתי מידתית שננקטה במהלך השביתה. פעולה זו גרמה לכך שהמבקרים בחוף - לרבות קטינים כדוגמת התובע - נחשפו לסכנת חיים עקב טביעה במים".



אחריות המדינה לטביעת הנער התבטאה בכך שהמדינה לא הפעילה את סמכות הפיקוח שלה על העירייה כדי לוודא שהעירייה מפעילה סוכות הצלה כל שעות הרחצה, כפי שהיא מחוייבת לפי החוק. השופטת דחתה את ניסיונה של המדינה להתנער מסמכות הפיקוח שלה ולהטיל את מלוא האחריות על העירייה וקבעה כי "המדינה לא רשאית היתה להתנער מכך, ועל כן אין לקבל את ניסיונה להטיל את מלוא האחריות על העירייה".



השופטת מציינת כי "התמונה המצטיירת מהראיות היא של שרשרת מחדלים כך שכל אחד משלושת הגורמים בחר שלא לנקוט באמצעי זהירות סבירים על מנת שיוקטן הסיכון למבקרים בחוף, תוך ניסיון להטיל אחריות זו על יתר הגורמים". השופטת קובעת כי הנער ואמו לא ידעו ולא היו אמורים לדעת על שביתת המצילים.



בשל הנזקים הגופניים והנפשיים הכבדים שנגרמו לנער כתוצאה מהטביעה, פסקה השופטת כי שלוש הרשויות ישלמו לו ביחד 10.2 מיליון שקל ובנוסף יישאו בשכר טרחת עורכי דינו בשיעור של 20%. כן הוטלו עליהן הוצאות מדינה בסך 40 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully