וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלן גרינספאן הודה בפני הקונגרס - טעינו טעות מרה שהובילה את הכלכלה לסף תהום

נעם רודה

23.10.2008 / 18:39

יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר: "אנחנו במצב של הלם מוחלט מכישלון הפיקוח על מגזר הפיננסים"



שלושה רגולטורים בהווה ובעבר אמרו היום לקונגרס כי ביצעו טעויות מרות שסייעו להביא את המערכת הפיננסית לסף אסון, ודחקו בקונגרס למלא את חורי הרגולציה.



"גילינו שרגולציה וולנטרית לא עובדת", אמר כריסטופר קוקס, יו"ר רשות ני"ע האמריקאית, בעדות בפני ועדת הפיקוח והרפורמה הממשלתית של בית הנבחרים. "זאת הייתה טעות מרה" שאיש לא קיבל את הסמכות "לבצע רגולציה על בנקי ההשקעות מלבד על בסיס וולנטרי".



יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן, העיד כי הוא עדיין מאמין שהאינטרס העצמי של הבנקים ושל מוסדות פיננסים אחרים הוא אמצעי ההגנה הטוב ביותר נגד התנהלות לא-חוקית.



גרינספאן אמר כי הוא ואחרים נמצאים במצב של הלם מוחלט מכישלון הפיקוח על מגזר הפיננסים. הוא אמר שאפילו הוא בעצמו אינו מבין מה השתבש. בנוסף אמר גרינספאן אמר כי הוא רואה צורך בהידוק המערכת הרגולטורית.



האינטרס העצמי הוא הדבר שהוביל למשבר, אמר הנרי וקסמן, יו"ר הוועדה. "הפרזה ותאוות בצע הביאו להתעשרות מנהלי החברות במחיר אדיר לבעלי המניות ולכלכלה שלנו", אמר וקסמן.



קוקס קרא לקונגרס למנות ועדה שתורכב מחברי בכירים בוועדות אחרות של הסנאט שתפקח על המוסדות והשווקים הפיננסיים כדי להציע פיתרון חדש ומקיף לחורים הקיימים כיום ברגולציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully