וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הדשנים פוטאש רכשה 1% מכי"ל ב-450 מיליון שקל

נתן שבע

23.10.2008 / 23:50

פוטאש עלתה לאחזקה של 11% בכי"ל בהיקף של 4.4 מיליארד שקל. את העסקה ביצע בנק ההשקעות UBS. פוטאש פרסמה היום דו"חות טובים

ענקית הדשנים פוטאש (2.07% , 68.49) מנצלת את המחירים אליה נפלה מניית כי"ל (1.95% , 3135.0). החברה רכשה בעסקה מחוץ לבורסה 1% ממניות החברה בהיקף של 450 מיליון שקל. בעקבות העסקה, עלתה ענקית הדשנים לאחזקה של 11.1% בחברת הדשנים הישראלית - אחזקה ששווייה היום בשוק כ-4.4 מיליארד שקל. את העסקה עבור פוטאש ביצע בנק ההשקעות UBS.

העסקה בוצעה היום בבוקר במחיר של 31.27 שקל למניה, קרוב מאוד למחיר שבו נעלה היום כי"ל את המסחר. בפעם האחרונה שבה ביצעה פוטאש השקעה במניית כי"ל היתה לפני כשלוש שנים, עת רכשה כמעט 3% מהחברה. כי"ל איבדה כבר 62% מהשיא שבה נסחרה לפני כשלושה חודשים בשל הירידה במחירי הסחורות.

פוטאש מחזיקה גם ב-26% ממניותיה של APC - חברת האשלג הירדנית. לפני כשנתיים רמז מנכ"ל פוטאש ביל דויל בכנס משקיעים על כוונתו אפילו להגיע לשליטה בכי"ל. אז אמר בכנס, כי "האסטרטגיה ארוכת הטווח היא לשלוט ולתפעל את החברות שבהן השקענו ולא להישאר כמשקיע פאסיבי. רכישת השליטה בחברות אלו היא תהליך שייקח פרק זמן שונה בהתאם לכל חברה ולא יושלם בתוך רבעון או אפילו 6 חודשים". יומיים אחרי ההצהרה הזו אמר יוסי רוזן מנכ"ל החברה לישראל אז, כי בעלי השליטה בחברה, משפחת עופר, אינה מתכננת למוכר את חברת הדשנים.

פוטאש פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון השלישי, שכצפוי היו טובים מאוד. הגאות במחירי הדשנים באה לידי ביטוי ברבעון שחלף. החברה דיווחה על רווח של 1.24 מיליארד דולר - הגבוה פי חמישה מהרווח ברבעון המקביל. הרווח ברבעון עבר את הרווח בכל שנת 2007, שעמד על 1.1 מיליארד דולר. פוטאש הצליחה לעקוף את תחזיות הרווח של האנליטסים, כאשר הרווח למניה עמד על 3.93 דולרים לעומת תחזית של 3.57 דולרים למניה. מכירות החברה הסתכמו ב-3.1 מיליארד דולר - עלייה של 136% לעומת הרבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully