וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: אחזקה באג"ח קונצרני אינה מתאימה כיום ללקוחות סולידיים

יובל מעוז

24.10.2008 / 9:51

בנק הפועלים: הירידות בבורסה הביאו מניות להיסחר במחירים נמוכים משמעותית משוויין הכלכלי

עם זאת, בבנק מסייגים את הדברים ולא ממליצים לכל משקיע להיכנס לשוק: "כל זמן שלא יחול מפנה במשק האמריקאי, שישנה את מגמת ההאטה הגלובלית שנרשמת בחודשים האחרונים, ישפיע הדבר על כלל השווקים, כולל על השוק המקומי. לכן, על אף שישנן כיום מניות הנסחרות במחירים נוחים, ההשקעה בהן בנקודת הזמן הנוכחית מתאימה רק ללקוחות בעלי אורך נשימה המוכנים לסבול את התנודתיות הגבוהה בשוק המניות". המלצת בנק הפועלים היא לשמור על חשיפה מנייתית מצומצמת, תוך מיקוד במניות דפנסיוויות בענפים נבחרים, כמו ענפי התקשורת והאנרגיה.



בשוק המט"ח מעריכים בפועלים כי השקל ימשיך להיחלש מול הדולר בהשפעת המגמה העולמית. בין הגורמים הנוספים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל. מנגד, כותבים בבנק, כי פער הריביות הרחב בין השקל והדולר והיציבות הכלכלית היחסית בישראל, מספקים תמיכה למטבע הישראלי. בבנק מדגישים כי הדולר בעולם מתחזק בשיעורים חדים במיוחד ולכן גברה הסבירות לתיקון בתקופה הקרובה.



בנק לאומי: האג"ח הממשלתי עדיף על הקונצרני



בבנק מביעים גם הם את הדעה כי הירידות בשוק הובילו למחירי מניות הנמוכים משוויין הכלכלי: "ההערכות בשוק כי מניות רבות נסחרות במחירים שמשקפים להן שווי נמוך מערכן הכלכלי מביא גופים בעלי אופק השקעה ארוך טווח לבצע רכישות. מאידך, הפחד מהידרדרות נוספת גורם למכירת נכסים ללא הבחנה. התנהגות השוק המקומי בטווח הקצר תושפע מנתוני מאקרו ומיקרו שההאטה העולמית ניכרת בהם, וכן מעוצמת הפחד בשווקים", כותבים בלאומי.



בשוק האג"ח כותבים בבנק כי יש לתת עדיפות דווקא לאג"ח הממשלתיות על פני הקונצרניות: "לנוכח החרפת משבר הנזילות בעולם, ובשל ההאטה הצפויה בצמיחה המקומית, העלולים לפגוע בפעילות הסקטור העסקי, יש לתת כיום עדיפות להשקעה באיגרות החוב הממשלתיות על פני אלו הקונצרניות. כמו כן, על אף הירידה החדה שנרשמה באחרונה בציפיות האינפלציוניות הנגזרות משוק ההון, אנו מעריכים כי מגמה זו תימשך, נוכח הצפי להעמקת ההאטה בעולם ובישראל, ובשל ההערכה להמשך ירידת מחירי הסחורות. אי לכך, כיום עדיין קיימת עדיפות לאפיק השקלי על פני זה הצמוד".



על האג"ח הקונצרני כותבים בבנק כי אינן מתאימות ללקוחות סולידיים: "בתקופה הקרובה ימשיך המסחר באפיק הקונצרני להתנהל במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים שתושפע בעיקר מהמשך ההתפתחויות בשווקים בעולם וממצבן הפיננסי של החברות. אנו מעריכים כי לא יחול תיקון מהותי בתקופה הקרובה בפרמיית הסיכון של איגרות החוב המונפקות על ידי החברות המאופיינות ברמת מינוף גבוהה. לפיכך, אחזקה באיגרות אלו אינה מתאימה כיום ללקוחות סולידיים וללקוחות שיידרשו לכספם בטווח הקצר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully