וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרה חדש לקופקסון של טבע? תרופה לטיפול בלוקמיה נמצאה אפקטיווית לטיפול בטרשת נפוצה

יובל מעוז

24.10.2008 / 12:07

כך עולה ממחקר של חוקרים באוניברסיטת קיימברידג' שמצא כי התרופה מובילה להחלמת רקמות במוח

בניסוי שנערך הצליח האלמטוזומאב (alemtuzumab, שפותח בקיימברידג' וקיבל רישיון לטיפול בלוקמיה) להפחית את מספר ההתקפים בסובלים מהמחלה, ואף סייע להחלמה של תפקודים שנחלשו בגוף החולים. השיפור חל ככל הנראה לאחר שהתרופה הצליחה להוביל להחלמת רקמות מוח פגועות, כך שניכר שיפור בחולים מתחילת המחקר.



טרשת נפוצה (MS) היא מחלה כרונית של מערכת העצבים העלולה לפגוע בתפקוד בהליכה, במערכת הראייה, פגיעה במוח ובעמוד השדרה. למחלה אין כיום טיפול מרפא, אך הטיפולים הקיימים כיום מאטים את התפתחות המחלה.



במסגרת הניסוי ניתנו ל-334 חולים במצב התחלתי בטרשת נפוצה, התרופה ללוקמיה ותרופה לטרשת נפוצה. לאחר שלוש שנים, נמצא כי האלמטוזומאב הפחית את מספר הפגיעות שסבלו החולים ב-74% יותר מאשר הטיפול השני, והפחית את הסיכון המצטבר מהמחלה ב-71% לעומת התרופה השנייה - אינטרפרון בטא-1a.



"היכולת של תרופה לטרשת נפוצה להוביל להחלמה של המוח היא חסרת תקדים", אומר ד"ר אלסדייר קולס, מרצה באוניברסיטת קיימברידג', שהיה שותף במחקר. "אם התרופה ניתנת בשלב מוקדם מספיק, היא יכולה לעצור באופן אפקטיווי את התפחתות המחלה ואף לשפר תפקודים שנחלשו על ידי החלמה של רקמות פגועות במוח".



תרופת הדגל של חברת היא הקופקסון המטפלת בטרשת נפוצה, ותורמת לחברה כיום נתח של כ-15% מהכנסותיה ו-20% מהרווח הגולמי, לפי מריל לינץ'.



מקור בשוק המנתח את פעילות טבע, אמר כי גם אם התרופה ללוקמיה נמצאה אפקטיווית אין סכנה מיידית לטבע: "תהליך אישור תרופה לוקח זמן. כדי לאשר את התרופה יצטרכו לשנות את ההתוויה שלה, וזה תהליך שאורך חצי שנה עד שנה, וייתכן שייצרכו לבצע ניסוי נוסף. התרופות לטרשת נפוצה קיימות כבר לאורך יותר מעשר שנים, עם מחקרים שנערכים כבר 15 שנים, בהם נבדקה האפקטיוויות. לתרופה חדשה לוקח זמן לצבור תאוצה. כל הזמן יש איומים לקופקסון, אבל יעבור זמן עד שתאושר תרופה כזו לטיפול בטרשת נפוצה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully